شما اینجا هستید

اخبار » ضرورت توجه به مدیریت مصرف آب

یزد-مدیر عامل شرکت آبفا یزد با اشاره به میزان بارندگی و وابستگی شدید به آب انتقالی گفت: توجه به بحث مدیریت مصرف امری بسیار ضروری است تا بتوانیم با حداقل مشکل آب را تامین و با بحران آب مقابله کنیم.

به گزارش انتهاج به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد، مهندس ریاضتی در نشست با پور دهقان فرماندار اردکان اظهار داشت : مصرف آب در سال جاری در سطح استان ۱۹ درصد افزایش داشته و باید با مدیریت مصرف این موضوع را مدیریت کنیم .

ریاضتی بیان کرد: روابط عمومی تمام دستگاه ها باید با تعامل و همکاری بیش تر بحث مدیریت مصرف را اطلاع رسانی کنند.

وی شیوع بیماری کرونا را از دلایل افزایش مصرف آب دانست و خاطر نشان کرد : باید نحوه ی صحیح استفاده از آب و توجه بیش تر به میزان مصرف به شهروندان اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه نصب سایبان بر روی کولر های آبی دستگاه های وابسته دولت را بسیار ضروری و از اولویت های کاری شرکت آبفا دانست و افزود : با نصب سایبان بر روی کولر های آبی می توان روزانه ۲۰ تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کرد.

مدیر امور آبفای اردکان در این نشست با اشاره به این که بحث کیفیت منابع آبی این شهرستان از عمده مشکلات ما در بخش مرکزی اردکان گفت :  به دلیل این که شهرستان اردکان در انتهای دشت یزد اردکان قرار دارد منابع آب مناسبی از لحاظ کمی و کیفی در اختیار ندارد و بیش تر وابسته به منابع آب انتقالی می باشد و برای تامین آب باید آب منابع داخلی و آب انتقالی باهم ترکیب شود.

محمد مروتی اظهارداشت: برای این که مردم اردکان در فصل تابستان از آب با کیفیت مطلوب تر بهره مند شوند ۳۷ نقطه از شهرستان ایستگاه برداشت آب راه اندازی شده است.

مروتی بیان کرد: از ایستگاه های برداشت آب موجود در شهرستان تعداد  ۱۷ ایستگاه متصل به شبکه برداشت آب می باشد و ۲۰ ایستگاه  با تانکر سیار آبرسانی می شود که انشاالله به کمک خیرین این شهرستان این ۲۰ ایستگاه هم به شبکه ابرسانی متصل و ۱۰ ایستگاه برداشت آب  جدید  نیز راه اندازی می شود.

وی افزود: تاکنون تفاهم های  خوبی با شهرداری صورت گرفته و عملیات اجرای شبکه آب انتقالی از انتهای خیابان امام جعفر صادق به سمت شش ایستگاه برداشت آب احمد آباد جهت اتصال به شبکه آبرسانی در  دست  اقدام می باشد.

مدیر امور آبفای اردکان با بیان این که متاسفانه سال بسیار کم آبی داشتیم و ما سعی داریم تا تابستان را با کم ترین مشکل س‍ری کنیم خاطر نشان کرد: تمام منابع زیر زمینی که تحت اختیار اردکان است ۱۴۰ تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه می باشد در حالی که نیاز آبی در پ‍یک آبی مصرف روزانه حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است که با مخازن پوشش داده میشود و این موضوع وابستگی شدید این شهرستان به منابع خارج ازشهرستان را نشان میدهد .

مروتی ادامه داد : اتصال تمام ایستگاه های برداشت آب اردکان به شبکه آبرسانی از اولویت های مهم این شهرستان می باشد تا مردم بتوانند در شرایط کم ابی در فصل تابستان آب شرب با کیفیت مطلوب تر را از آن برداشت کنند

وی افزود : در نظر داریم هشت حلقه چاه آب شرب در منطقه چاه افضل اردکان حفر کنیم که حدود ۱۳۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب این شهرستان افزوده و وابستگی شدید این منطقه به آب انتقالی را کاهش دهد .

وی در ادامه اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی جهت کاهش هدررفت آب و بهسازی چاه های آب شرب جهت افزایش تامین آب با کیفیت را از دیگر اقدامات مهم این امور در راستای تامین آب با کیفیت مطلوب تر در این شهرستان عنوان کرد .

فرماندار اردکان در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از مدیر عامل شرکت آبفا به دلیل توجه به بحث تامین آب این شهرستان، آمادگی فرمانداری جهت همکاری با شرکت آبفا در راستای اجرای پروژه های این شرکت برای افزایش کمی و کیفی آب شهرستان اردکان را اعلام نمود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان