شما اینجا هستید

اخبار » ۹۸ درصد از جمعیت اردستان دارای پرونده سلامت هستند

کاشان – مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: ۹۸ درصد از جمعیت این شهرستان دارای پرونده سلامت هستند،

به گزارش انتهاج، حسن ذبیحی در نشستی خبری با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰ درصد زنان و ۳۹ درصد مردان اضافه‌وزن دارند، اظهار کرد: در شهرستان اردستان ۴۰ درصد جوانان، ۶۸ درصد میانسالان و ۳۲ درصد سالمندان مبتلا به اضافه‌وزن و چاقی هستند.

وی مهم‌ترین علت مرگ و میر  را در این شهرستان بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و افزود: ۵۸ درصد میانسالان در شهرستان اردستان دچار چاقی شکمی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به ابتلای یک نفر از هر پنج دانش‌آموز به اضافه وزن، خاطر نشان کرد: ۲۴ نفر مراقب سلامت و ۴۳ بهورز به صورت هفتگی کار آموزش سلامت را در مدرسه‌های این شهرستان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۹۶۴ نفر از جمعیت ۳۰ سال به بالای شهرستان اردستان دارای فشار خون هستند، یادآور شد:  ۲ هزار و ۷۶۵ نفر از جمعیت شهرستان به دیابت مبتلا شدند که البته ۷۳ درصد آنها تحت مراقبت قرار دارند.

ذبیحی به ارزیابی و خطرسنجی هفت هزار و ۴۸۵ نفر از جمعیت روستایی اردستان در مورد سکته‌های قلبی با اندازه‌گیری قند و چربی خون افراد، تصریح کرد: همچنین در مورد ۶۸ درصد جمعیت شهری به تعداد ۱۷ هزار و ۹۵۰ نفر ارزیابی سلامت و خطرسنجی صورت گرفته است.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان