شما اینجا هستید

اخبار » توزیع سهمیه ۱۶۸ تن برنج پاکستانی در یزد

یزد – رییس سازمان صمت استان یزد از توزیع سهمیه ۱۶۸ تن برنج پاکستانی برای استان خبر داد و گفت: ۲۸۰ تن سهمیه دیگر نیز توزیع و حمل آن در آینده نزدیک انجام می شود.

به گزارش انتهاج، محمدرضا علمدار یزدی در کارگروه تنظیم بازار استان، با اشاره به تثبیت نسبی قیمت کالاها در بازار استان، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت گوشت گرم گوسفند از قرار هر کیلوگرم ۸۰۰ هزار ریال به فروش می رسد که این نرخ نسبت به استان‌های همجوار( فارس، اصفهان، کرمان و خراسان جنوبی) ارزانتر است.

وی با قدردانی از همکاری مجموعه اتحادیه اصناف در تثبیت قیمت‌ها، افزود: تخم مرغ همچنان با قیمت مصوب از قرار کیلویی ۸۹ هزار ریال در بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس گزارش اتحادیه میوه و تره بار، نسبت به تامین میوه نه تنها در استان مشکلی وجود ندارد بلکه گزارشی هم از افزایش قیمت دریافت نشده است ، خاطر نشان کرد: اما قیمت بادمجان محلی از ۱۵ هزار و ۵۰۰ ریال به ۲۰ هزار ریال و بادمجان گلخانه ای از ۲۵ هزار ریال به ۳۵ هزار ریال رسید که علت آن کاهش دمای و افزایش بارندگی عنوان شد.

رییس سازمان صمت یزد، یادآور شد: همچنین در مورد عرضه پیاز با کیفیت و قیمت مناسب در استان قرار شد جلسات تخصصی برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شود، همچنین برای کاهش هزینه حمل و نقل شکر و تامین آن از سوی شرکت تولیدی در میبد اقدامات خوبی در دست پیگیری است.

قیمت کالاها در بازار استان باید به صورت منظم رصد و پایش شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد نیز در این جلسه اظهار کرد: قیمت کالاها خصوصا اساسی در بازار استان باید به صورت منظم رصد و پایش شود و در صورت هرگونه افزایش با متخلفان برخورد شود.

سیدمسعود عظیمی افزود: گزارش بازرسان نظارت باید مرتب به مردم ارائه شود تا در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

وی در مورد نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها نیز، تصریح کرد: متصدیان این واحدها باید علاوه بر عرضه نان مرغوب و با کیفیت و رعایت وزن چانه ها، این ماده غذایی را هم با قیمت مصوب در اختیار مشتریان قرار دهند.

عظیمی یادآور شد: هر واحد صنفی در صورت تکرار تخلف با آن برخورد و پرونده واحد مربوطه به اداره کل تعزیزات حکومتی ارسال خواهد شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان