شما اینجا هستید

اخبار » کتابخانه مرکزی شهر یزد بزرگترین پروژه فرهنگی چهل ساله جمهوری اسلامی است

به گزارش انتهاج،محمدعلی طالبی استاندار یزد در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در کتابخانه مرکزی یزد و با پخش همزمان مجازی برگزار شد، افزود: در محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه کرونا شاهد گسترش کسب و کارهای زیادی نیز هستیم که عمدتا فعالیت‌های مجازی دارد لذا باید زمینه‌ای ایجاد شود که بدون حضور مردم و به صورت اینترنتی همه کتاب‌ها در دسترس اقشار مختلف قرار گیرد.

وی ادامه داد: آمادگی داریم با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی یزد برای ایجاد چنین زمینه و فضایی که فعالیت غیرحضوری کتابخانه‌ها باشد، هرگونه همکاری  را داشته باشیم و این حرکت ارزشمند انجام شود.

استاندار یزد با تشکر از کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد که دارای عملکرد موفقی است، گفت: یزد دارای ظرفیت ‌های بسیار خوبی به ویژه در زمینه فرهنگی است، امیدواریم شاهد موفقیت بیشتر در زمینه کتاب و کتابخوانی باشیم.

طالبی ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های کرونایی زمینه ای بوجود آمده است که اعضای خانواده ها بیشتر در کنار هم هستند و از کتاب می‌توان بیشتر استفاده کرد لذا فرصتی ارزشمند است که از تهدیدهای به وجود آمده  در دستور کار نهادهای فرهنگی و نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد تا با استفاده از فضای مجازی زمینه دسترسی بیشتر مردم فراهم شود.

استاندار یزد با تشکر از دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: بعد از سال‌ها بلاتکلیفی و با حمایتی که صورت گرفت و با پیگیری های مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد،  تکمیل کتابخانه مرکزی شهر یزد به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی چهل ساله جمهوری اسلامی به اتمام رسید و اسفند ماه سال گذشته تحویل شد و در اولین فرصت شاهد افتتاح و حضور مردم در این کتابخانه باشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان