شما اینجا هستید

اخبار » کاهش ۵۰ درصدی ارزش صادرات در گلستان

گرگان – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از کاهش ۵۰ درصدی ارزش صادرات و کاهش ۱۱ درصدی وزنی صادرات در استان نسبت به هشت ماهه سال گذشته خبر داد.

به گزارش انتهاج، حسین طلوعیان، در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان، با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی وزن کالای صادراتی گلستان نسبت به هشت ماهه سال گذشته، اظها کرد: کاهش وزنی و ریالی صادرات از گلستان نیازمند بررسی و اظهارنظر است اما در مجموع گلستان چشم‌انداز خوبی در توسعه تجارت دارد.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۸ صادرات استان رشد داشته و از ۹۲ میلیون تومان ه ۲۹۴ میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه تعداد واحدهای صادراتی گلستان از ۵۲ واحد در سال‌های اخیر به ۶۶ مورد رسیده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۶ قلک کالای صادراتی استان به ۳۳ کشور در قاره‌های اروپا، آسیا و آمریکا صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات گلستان به چهار کشور عراق، ترکمنستان، افغانستان و قزاقستان انجام می‌شود، تصریح کرد: ارزش کالای صادراتی گلستان با ۵۶ درصد رشد در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۶ به ۲۹۴ میلیون دلار رسید.

طلوعیان یادآور شد: متاسفانه در سال جاری به دلیل سیل و محدودیت در حمل و نقل و همچنین سیاست‌های دولت در تنظیم بازار و ممانعت از صادرات برخی کالاها، ارزش صادرات گلستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافت.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان