شما اینجا هستید

اخبار » ثبت بیش از ۶۵۰ اثر کهگیلویه و بویر احمد در فهرست آثار ملی کشور

یاسوج – سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار آثار تاریخی شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد بیش از ۶۵۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش انتهاج، مجید صفایی در نشست با معاون میراث فرهنگی کشور، به ظرفیت‌های آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: سالانه تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی از مکان‌های تاریخی کهگیلویه و بویراحمد بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه موزه یاسوج با برخورداری از آثار و شواهد به جای مانده از گذشتگان با فرهنگ این بخش از مرز و بوم ایران ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد، افزود: از مسئولین کشور تقاضا داریم نگاه ویژه ای در خصوص تخصیص اعتبار برای تکمیل موزه جدید باستان شناسی استان داشته باشد.

صفایی به بافت تاریخی بلاد شاپور در مرکز شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: بافت تاریخی دهدشت با ۴۵ هکتار وسعت یکی از بزرگترین بافت‌های تاریخی ایران به شمار می‌آمد، اما این بافت به دلایل توسعه شهرنشینی تخریب شد و هم اینک ۳۷ هکتار از این شهر قدیمی باقی مانده‌است.

به دنبال جذب اعتبار ملی برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت هستیم

سرپرست میراث فرهنگی استان با بیان اینکه به دنبال جذب اعتبار ملی برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت هستیم، خاطر نشان کرد: در این اقدام هم نیازمند توجه ویژه مسئولین ملی هستیم.

صفایی ایجاد موزه نفت در گچساران را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: به زودی این پروژه با حضور مسئولین کشوری و استانی در شهر گچساران کلنگ زنی می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در این دیدار نیز از آمادگی وزارت میراث‌فرهنگی برای توجه به حفاظت، مرمت و ارتقای کیفیت بافت تاریخی دهدشت خبر داد و گفت: در آینده از نزدیک پروژه‌های میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بازدید می‌شود.

محمد حسن طالبیان افزود: تلاش می‌کنیم با تعامل با مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت توسعه کمی و کیفی میراث فرهنگی متناسب با تاریخ کهن این منطقه گام برداریم.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان