شما اینجا هستید

اجتماعی » کاهش ۱۱ درصدی ولادت در استان کرمانشاه

کرمانشاه – مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه، از کاهش ۱۱/۴ درصدی ولادت در استان خبر داد و گفت: پارسال تا پایان آذر ماه ۲۲ هزار و ۷۳۲ مورد ولادت ثبت شد که این تعداد در ۹ ماه گذشته به ۲۰ هزار و ۱۵۱ مورد کاهش یافته است.

به گزارش انتهاج، صادق خدادادی در نشست خبری به مناسبت روز ملی ثبت احوال، میانگین ولادت استان را نسبت به میانگین کشوری پایین تر دانست و اظهار کرد: ولادت در کرمانشاه ۲ درصد از میانگین کشوری کمتر است و این زنگ خطری برای جمعیت استان در سال‌های آینده است.

وی با بیان اینکه جمعیت استان از مرز ۲ میلیون نفر گذشته است، افزود: کرمانشاه از استان های مهاجرفرست است و به دلیل ثبت نشدن مهاجرت و آدرس افراد در کشور آمار دقیق از جمعیت کنونی استان در دسترس نیست و آخرین آمار مربوط به سرشماری سال ۹۵ است.

خدادادی یکی از مهم ترین برنامه های سازمان ثبت احوال در سال آینده را راه اندازی سامانه ثبت آدرس و مهاجرت در کشور عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه آمار دقیق جمعیتی هر شهر و منطقه به روز در اختیار ارگان ها و سازمان ها برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری دقیق تر که بسیار بااهمیت است، قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: میزان وفات طی ۹ ماه امسال در کرمانشاه هشت هزار و ۵۳۸ مورد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر و رتبه چهارم را دارد.

وی ۷۵ درصد وفات استان را مربوط به مناطق شهری و ۲۵ درصد روستایی عنوان و خاطر نشان کرد: آمار بالایی فوتی استان ناشی از سبک زندگی به ویژه در مصرف غذاهایی مانند مصرف بیش از حد شیرین‌جات، کباب و کله پاچه است که منجر به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و تومور می شود

ثبت سه هزار و ۵۳۱ مورد طلاق در استان

مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود تعداد ازدواج های استان از ابتدای سال جاری تاکنون را ۱۲ هزار و ۹۳۴ مورد برشمرد و تصریح کرد: در این مدت سه هزار و ۵۳۱ مورد طلاق نیز ثبت شده است.

خدادادی با اشاره به کاهش آمار طلاق استان در سال های گذشته، ادامه داد: آمار طلاق در یک سال به معنای آن نیست که ازدواج های همان سال منجر به طلاق شده بلکه ممکن است زوج ها پس از ۲۰ سال زندگی باهم، در این سال از هم جدا شده باشند.

در سال آینده از کارت ملی هوشمند بهره برداری می شود

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در ادامه گفت: آمار حیاتی و هویتی ۱۵۰ میلیون نفر در پایگاه های الکترونیکی سازمان ثبت احوال آرشیو و ذخیره سازی شده و همزمان در هر ثانیه ۶ نوع استعلام و خدمات می توان از این پایگاه گرفته شود.

خدادادی با بیان اینکه کارت ملی کاغذی جوابگو دولت الکترونیکی نیست، افزود: کد ملی از سال ۶۸ در کشور برای یک میلیارد نفر پیش بینی شده و از سال ۸۰ تا ۹۰ کارت ملی کاغذی برای افراد بالای ۱۵ سال صادر شد اما با توجه به نیاز زیرساختی دولت الکترونیکی صدور کارت ملی هوشمند از الزامات مهم حاکمیتی است که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۴۰ تقاضا کارت ملی هوشمند در استان ثبت شده، خاطر نشان کرد : یک میلیون و ۴۰۸ هزار نفر کارت هوشمند خود را دریافت کرده، ۹ هزار نفر نیز با وجودی که کارت های هوشمند آنها در دفاتر ثبت موجود است ولی هنوز مراجعه نکرده اند و ۲۰۰ هزار نفر نیز هنوز برای اخذ کارت هوشمند اقدامی نکرده اند که امیدواریم تا پایان سال مراجعه کنند.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان