شما اینجا هستید

اجتماعی » برخورداری ۲۵۰ هزارنفر از آب آشامیدنی سالم در کهگیلویه با اجرای سدتنگ سرخ

یاسوج – استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد تنگ سرخ یاسوج از پروژه های مهم استان است که با اجرای آن جمعیتی ۲۵۰ هزار نفری در یاسوج و روستاهای حومه از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

به گزارش انتهاج، حسین کلانتری در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه با اجرای این سد افزون بر شش هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه زیر آب می‌رود، اظهار کرد: سد تنگ سرخ، جاده ملی پاتاوه-دهدشت و آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده از سد کوثر از طرح‌های مهم و اولویت دار این استان هستند.

کلانتری با بیان اینکه طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق چرام و لنده به میزان یک هزار و ۷۰۰ میلیون مترمکعب خواهد بود، افزود: این طرح جمعیتی افزون بر ۱۵۲ هزار نفر را در این چهار شهر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌کند.

استاندار ادامه داد: علاوه بر تأمین آب شرب در چهار شهر استان، آب شرب ۳۵۰ روستا نیز در مسیر این طرح تأمین می‌شود.

وی جمعیت این روستاها را ۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر برشمرد و خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها، تحولی شگرف در توسعه این استان کمتر برخوردار شکل می‌گیرد.

استاندار اظهار داشت: همچنین با شتاب بخشی و تعیین تکلیف نهایی، جاده ملی پاتاوه- دهدشت تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک می‌رود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان