شما اینجا هستید

اخبار » راه اندازی ۲ مرکز شتاب دهنده در حوزه کشاورزی کرمان ضروری است

کرمان – نماینده مردم کرمان و راور گفت: راه اندازی دو مرکز شتاب دهنده در استان کرمان در حوزه کشاورزی ضروری است.

به گزارش انتهاج، محمدرضا پورابراهیمی در کارگروه علم و فناوری استان کرمان، با اشاره به اینکه منطقه اقتصادی شهر کرمان مصوب شده است اما برخی اصلاحات باید انجام شود، اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم ظرف دو هفته آینده این موضوع نهایی شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم ترکیبی از ظرفیت علم و فناروی استان در این منطقه ورود پیدا کرده و فعالیت کنند و همچنین منطقه ویژه گردشگری شهداد نیز به تصویب رسیده و پس از تأیید شورای نگهبان، نهایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ کالا وارداتی سال گذشته به کشور وارد شده است، خاطر نشان کرد: در کرمان فقط برای شرکت گل گهر ۲ هزار و ۸۰۰ قطعه نیاز داریم که شرکت‌های دانش بنیان ما قادر هستند این قطعات را تأمین کنند لذا نیاز داریم این بستر در استان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه میزان واردات سالانه شرکت‌های صنعتی ما در استان مجموع ۴۰۰ میلیون یورو است، یادآور شد: اگر شرکت‌های دانش بنیان استان بتوانند به مقدار ۵۰ درصد را در داخل تهیه کنند، نتایج خوبی را در بر دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت استان کرمان متفاوت از سایر استان‌ها هست، تصریح کرد: درخواست داریم که دو مرکز شتاب دهنده در استان کرمان در حوزه کشاورزی راه اندازی شود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان