شما اینجا هستید

اجتماعی » کاهش سالانه هشت تا ده درصدی مسافر اتوبوس شهری در یزد
گروه : اجتماعی , اخبار

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – مهدی فعالی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با حضور در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد، گفت: در راستای نوسازی ناوگان اتوبوس شهری در سال جاری، ۱۷ اتوبوس جدید را با اتوبوس‌های قدیمی جایگزین کردیم و ۱۴ اتوبوس جدید خریداری شده به مدار سرویس دهی اضافه شد.

وی افزود: ۱۵ اتوبوس دیگر نیز تا پایان سال اضافه خواهد شد. میانگین عمر ناوگان در سال ۱۴۰۰، ۱۳/۵ بود که با توجه به نوسازی و توسعه در سال جاری به ۱۲ سال کاهش یافته است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد ادامه داد: تاکسی‌های شهر هم نوسازی شده و سال گذشته و امسال ۲۹۶ تاکسی را نوسازی کردیم و تا پایان سال هم ۲۰۰ تاکسی دیگر نوسازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: متوسط عمر تاکسی‌ها که در سال ۱۴۰۰، ۱۲/۶ بود هم اکنون به ۱۰/۶ رسیده و تا پایان سال به کمتر از ۸/۵ خواهد رسید.

فعالی با اشاره به کاهش سالانه هشت تا ده درصدی مسافر اتوبوس شهری، اظهار داشت: یکی از دلایل این مساله بی اطلاعی مردم از وجود اتوبوس در مسیر خود یا زمان رسیدن اتوبوس به نزدیکترین محل زندگی یا کار آنان است.

وی گفت: در دو سال گذشته نرم افزاری تهیه شده که اوایل سال جاری به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته و ماه پیش با حضور معاون وزیر کشور رونمایی شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

فعالی خاطرنشان ساخت که مردم با مراجعه به بازار و دانلود «یزدمن» می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان