شما اینجا هستید

اخبار » پیش‌بینی برداشت بیش از ۲ هزار تن پسته در اسفراین

بجنورد – شهرستان اسفراین بیشترین باغ پسته خراسان شمالی را دارد که پیش بینی می‌شود امسال ۲ هزار و ۳۶۸ تن میوه خندان از قطب پسته استان برداشت شود.

به گزارش انتهاج، مدیر جهاد کشاورزی اسفراین روز دوشنبه اظهار داشت: این شهرستان با داشتن چهار هزار و ۴۰۸ هکتار پسته، بیش از ۷۵ درصد باغ های این گونه در  خراسان شمالی را در خود جای داده و بیشترین تولید استان در این بخش را دارد.

فائزه تاج‌آبادی افزود: به طور میانگین از هر هکتار باغ پسته در شهرستان اسفراین هزار و ۲۸۰ کیلوگرم پسته خشک برداشت می شود.
وی گفت: علیرغم خسارات سیل و تگرگ در سال جاری که به ۳۰ درصد باغ‌های پسته شهرستان آسیب زد، انتظار می رود امسال ۲ هزار و ۳۶۸ تن پسته خشک از باغ های اسفراین برداشت شود .

تاج آبادی سطح باغ های بارور پسته این شهرستان را هزار و ۸۰۰ هکتار ذکر کرد و گفت: پارسال ۷۰۰ هکتار به سطح باغ های پسته شهرستان افزوده شده است.

وی با اشاره به مشکلات پسته کاران در زمینه فرآوری و خشک کردن پسته گفت: با پیگیری انجام شده برای حل مشکل باغداران، تا دو هفته آینده در روستای منگلی از توابع بخش بام و صفی آباد اسفراین، ترمینال فرآوری پسته توسط بخش خصوصی کلنگ زنی و تا سال آینده بهره برداری می شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است.

  1. مهتاب

    سایت بسیار خوب و فعالی دارید و خبر ها دست اول است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان