شما اینجا هستید

اخبار » پرداخت ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده

سمنان – مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بدون بازپرداخت بانکی به ۱۸۰ هزار پرونده کشاورزان خسارت‌دیده خبر داد.

به گزارش انتهاج، سید محمد موسوی در نشستی با مدیران جهاد کشاورزی استان سمنان، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۱ هزار پرونده در سامانه سجاد ثبت‌شده است، گفت: از این تعداد ۲۳۴ هزار پرونده در دست بررسی و در ۱۸۰ هزار پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: سامانه جامع امداد و بازسازی دولت با نام اختصاری سجاد با هدف کمک و پرداخت تسهیلات به کشاورزان و جبران خسارت به بهره‌برداران بخش کشاورزی راه‌اندازی شده تا زمان بروز حادثه روند ارائه خدمات به کشاورزان سرعت بیشتری یابد.

وی افزود: یک هزار و ۴۰۰ دسترسی برای جهاد کشاورزی استان‌ها، شهرستان‌ها و جهاد بخش‌ها در قالب سامانه سجاد در کشور ایجاد شد که استان سمنان نیز باید در این زمینه به‌صورت جدی به ثبت اطلاعات بپردازد.

موسوی افزود: مصوبه کمک‌های بدون بازپرداخت و اعطای تسهیلات کم‌بهره ویژه کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده کشور در هیات دولت مطرح و به تصویب رسید و این مصوبه به دستگاه‌های ذی‌ربط نظیر وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پیگیری و اقدام ابلاغ شد.

ضرورت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کشاورزان

وی با اشاره به ضرورت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کشاورزان، یادآور شد: دولت، مجلس شورای اسلامی، بانک‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در تسهیل و رفع مشکلات بهره‌برداران بخش کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، خاطر نشان کرد: کشاورزان برای تامین نیاز کشاورزی مانند خرید کود و بذر نیاز به نقدینگی و دریافت تسهیلات دارند و بانک‌ها باید در این زمینه نهایت همکاری را با کشاورزان در پرداخت تسهیلات داشته باشند.

موسوی با بیان اینکه لازم است برای طرح‌های مصوب در حوزه پیشگیری از مخاطرات اعتبارات به صورتی خاص لحاظ شود، تصریح کرد: به ازای هر یک ریال هزینه در حوزه پیشگیری از مخاطرات، می‌توان چندین برابر از بروز و وقوع حوادث جلوگیری کرد و این یک طرح جهانی است که باید در کشور نیز به‌ این مساله به صورت جدی توجه شود.

موسوی ادامه داد: باید در بحث آفت های کشاورزی اعتبارات به‌صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یابد، زیرا فقدان توجه به این بخش خسارات بسیار زیاد و جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان