شما اینجا هستید

اجتماعی » عدم توجه وزارت راه و شهرسازی به مردم خراسان شمالی

بجنورد – به گزارش انتهاج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استاندار خراسان شمالی،در دیدار قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با استاندار خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی گفت: با دستور وزارت راه و شهرسازی برقراری چهار پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان و دو پرواز توسط شرکت هواپیمایی آسمان نهایی شده است و شنبه هفته آینده شرکت ماهان فروش بلیط خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استاندار خراسان شمالی، دکتر شجاعی در این دیدار با گلایه از برقرارنبودن پرواز در استان ، اظهار داشت: متوجه کمبود هواپیما هستیم اما این کمبود نباید موجب نبود حتی یک پرواز در استان شود.
وی ادامه داد: نبود پرواز علاوه بر ایجاد مشکل برای رفت و آمد مردم و مسئولان موجب هدررفت زمان نیز می شود که این دغدغه را به سمع و نظر وزیر راه و شهرسازی رساندیم.
وی مطرح کرد: دکتر شجاعی گفت: خراسان شمالی از اقتصاد ریلی نیز محروم است و همچنین تعهدات وزارت راه و شهرسازی برای محور بجنورد به جنگل گلستان به طور کامل انجام نشده است.
دکتر شجاعی با ابراز گلایه از اقدامات انجام نشده این وزارتخانه در استان گفت: وزارت راه و شهرسازی به مردم خراسان شمالی بدهکار است.
وی ادامه داد: خراسان شمالی یکی از استان های کشور است که وزارتخانه راه و شهرسازی باید به این استان مانند دیگر استان ها توجه داشته باشد.
به دنبال حل دغدغه مسکن مردم هستیم

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: به دنبال حل دغدغه مسکن مردم هستیم و در این راستا از اداره کل راه و شهرسازی استان خواسته ام داشته ها و کمبودهای استان در حوزه مسکن را جمع بندی و اعلام کند تا بتوانیم سرمایه گذار بخش خصوصی را وارد میدان کنیم.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: برای حل مشکل مسکن مردم ناگزیر به حضور بخش خصوصی و اتمام پروژه های مربوط به صورت مشارکتی هستیم و همچنین تعریف الگوی مشخص در ساخت مسکن مورد توجه است.
دکتر شجاعی تاکید کرد: برای حضور بخش خصوصی باید بتوانیم منافع این بخش را تامین کنیم و در تنظیم قراردادها تنگ نظری نداشته باشیم و سخت گیری ما باید مربوط به نظارت، کنترل کیفیت کار و رعایت اصول و قوانبن مربوط به فنی و مهندسی ساخت و سازها باشد.
وی گفت: از مدیران استان خواسته ام با توجه به کمبود اعتبارات تشخیص اولویت داشته باشند و همچنین بنده اعتقاد دارم باید کارهای شروع شده را به پایان رساند تا در آینده دغدغه ای وجود نداشته باشد.
در ادامه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر هم گفت: بنا به تاکید رئیس جمهور در سالجاری باید پرونده مسکن مهر بسته شود.
احمد اصغری مهرآبادی افزود: سهم خراسان شمالی در طرح مسکن مهر ۲۴ هزار واحد مسکونی بود که تا کنون ۲۰ هزار واحد آن تحویل داده شده است و ۴ هزار واحد باقی مانده است.
مهرآبای تصریح کرد: چهار هزار واحد مسکن مهر تحویل داده نشده در استان وجود دارد که هزار و  پانصد واحد آن متقاضی ندارد و بقیه تا دهه فجر واگذار می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان