شما اینجا هستید

اخبار » لزوم تداوم قرنطینه

منتخب مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس گفت: شک نکنید در شرایط کنونی باید قرنطینه ادامه پیدا کند، چون هنوز نتوانسته‌ایم ویروس را صد در صد مهار کنیم.

به گزارش انتهاج، سیدمحمد پاک‌مهر با تاکید بر مدیریت ویروس کرونا و نه مهار صد در صدی آن، گفت: با تعدیل در شرایط قرنطینه و فاصله‌گذاری فیزیکی در جامعه زحمات یک ماهه مردم و مسئولین هدر می‌رود.

وی با اشاره به ذهنیت مردم نسبت به دوگانگی‌ها در تصمیم‌سازی نسبت به اتخاذ قرنطینه، ادامه داد: قرنطینه و فاصله‌گذاری فیزیکی اجتماعی حداقل تا انتهای فروردین باید ادامه پیدا کند و از سوی دیگر حرف رئیس جمهور در باب مشکلات ایجاد شده درباره اقتصاد و معیشت مردم هم تا حدودی صحیح است اما باید دولت‌مردان تدبیر بیشتری در این مسیر داشته باشند.

این پزشک با هشدار نسبت به ورود دوباره کشور به مرحله حاد و شیوع گسترده این بیماری گفت: شرایط بحرانی کشورهای اروپایی و آمریکا تجربه عینی در برابر دیده‌گان ما قرار می‌دهد که سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را باید با تدبیر و قدرت بیشتری ادامه دهیم.

پاکمهر با تاکید برآموزش زندگی در شرایط کرونا به مردم، بیان کرد:این ویروس دست از سر جامعه بشری برنمی‌دارد و ما زندگی در شرایط کرونا را باید بیاموزیم.

منتخب اول مردم پنج شهرستان خراسان شمالی با تاکید بر نتایج مثبت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و روند کاهشی تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان این ویروس، مشکل اصلی در راه زندگی کرونایی جامعه را آن ۸۰ درصد ناقلان بدون علائم مشخص این ویروس عنوان کرد.

پاکمهر با بیان اینکه در صورت پایدار شدن شرایط جامعه، نسبت به نمونه‌گیری از تمامی افراد جامعه باید سیاست‌های مناسبی اتخاذ شود، گفت: بازگشایی ادارت با آمار بالای کارکنان نسبت به ابتدای شیوع کرونا جز تصمیمات قابل نقدی است که نیاز به تجدید بیشتری دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان