شما اینجا هستید

اخبار » طلوع گروه کتابخوانی در شیروان

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبرنگار انتهاج خراسان شمالی – شیروان – به سراغ گروه کتابخوانی در شیروان رفت تا نشستی با کتابخوانان این شهر داشته باشد.

عصر دیروز جلال ولیزاده مدیر گروه کتابخوانی طلوع مهر در گفت و گو با خبرنگار انتهاج در این شهر عنوان کرد: تشکیل این گروه صرفا دلی بوده و هیچ نگاه مالی به آن نداشتم و ندارم.

ولیزاده گفت: ایده اصلی تشکیل گروه زمانی به ذهنم خطور کرد که بعد از اتمام دانشگاه دوسالی در مشهد مشغول به کار بودم و با گروه اجتماعی آشنا شدم که اواسط عمر گروه، همخوانی کتاب هم به فعالیت گروه مذکور اضافه شد و با خودم گفتم چقدر خوب می‌شود اگر چنین کاری در شیروان هم کلید بخورد. بعداز اتمام کارم به شیروان برگشتم و در مرداد ماه سال ۱۳۹۷ گروه طلوع مهر را ایجاد کردم.

وی گفت: هدفم از ایجاد گروه کتابخوانی در شیروان جذب افرادی بود که علاقه مند به خواندن کتاب بودند ولی نیاز به محرک داشتند تا ترغیب شده و به سمت علاقه خود گام بردارند.

ولی زاده اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰ نفر عضو گروه ما شدند که ۲۰ نفر آنها در جلسات نقد و بررسی کتاب منتخب هفته توسط اعضای گروه، که در مکانهای دنج و آرام شهر تشکیل می‌شود، حضور فعال و مستمر دارند.

وی با توجه به شیوع کرونا و همه گیر شدن آن گفت: این گروه به مدت سه ماه بطور مجازی کار خود را پیش برد و بعد  از بهبود وضعیت شهر با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی به روال قبل برگشت.

بر اساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی :  ۵۸٪ مردم ایران مطالعه غیر درسی دارند و سرانه مطالعه کشور حدود ۷ – ۲ دقیقه در شبانه روز است.

محمدرضا صالحی استاندار اسبق خراسان شمالی گفته بود: خراسان شمالی رتبه نخست سرانه مطالعاتی را درسال۹۶ به خود اختصاص داده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان