شما اینجا هستید

اجتماعی » ضریب پوشش بیمه روستایی در خوزستان ۱۲ درصد است

اهواز – معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ضریب پوشش بیمه روستایی در خوزستان ۱۲ درصد است و این بیمه در استان های دیگر به نسبت خوزستان ترویج بیشتری دارد.

به گزارش انتهاج، علی شیرکانی در نشست شورای توسعه راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استانداری خوزستان با تاکید بر این که ضریب پوشش در برخی استانها حدود ۴۰ درصد است اما در خورستان در حدود ۱۲ درصد است، اظهار کرد: خوزستان در بخش محورهای توسعه یافتگی در رتبه بیست و نهم کشور قرار دارد.

وی افزود: بیمه روستایی یکی از ابتکاراتی است که در کشور صورت گرفته است و در حد ترازهای کشورهای توسعه یافته جهانی مانند آلمان، انگلیس، ژاپن و… است و این نظام بیمه ای که ما ما داریم در بسیاری از کشور های جی ۲۰وجود ندارد.

شیرکانی با اشاره به ترویج بیمه روستایی، خاطرنشان کرد: از آنجا که ما مشاغل و معاش روستایی را خوب عرضه و تامین نکردیم، با استقبال خوبی از طرف روستاییان مواجه نشدیم، البته شاید خوب نتوانستیم آن را به خوبی به روستایان عرضه کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد روستاییان و عشایری که در صندوق روستایی عضو شده اند، کسانی هستند که از سیستم های دولتی اطلاعات گرفته اند، یعنی اعتماد به ساختار دولت در روستاها میزان قابل قبول و بالایی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقش کارفرما در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را دولت دارد و ۲ برابر سهم یک روستایی را تقبل می کند، پس اینجا نقش مهم و اساسی که فرمانداران می توانند انجام دهند ترویج بیمه روستایی است.

روستاها کانون تجمع فرصت ها

شیرکانی روستاها را مهم ترین کانون تجمع فرصت ها عنوان کرد و افزود: روستاها فرصت‌هایی برای تنوع بخشی، رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، نگهداری از فرهنگ غنی بومی و محلی هستند و برای همین در دنیا توسعه روستایی دنبال می شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های بین صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر و استانداری خوزستان، تصریح کرد: بنا بود بر اساس این تفاهم نامه ۴۰ هزار نفر به افراد تحت پوشش بیمهای سطح یک صندوق روستایی اضافه شوند تا خوزستان به رتبه قابل قبولی در کشور برسد، در حالیکه تا پایان آذرماه سال جاری تنها ۳۲ هزار نفر بیمه شده فعال در خوزستان وجود داشته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یک عزم جدی در استانداری خوزستان و دستگاه های مربوطه، جهاد کشاورزی و فرمانداران شهرستانها در خصوص افزایش افراد تحت پوشش بیمه صندوق روستایی نیاز است.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان