شما اینجا هستید

اخبار » شدت شیوع موج دوم آنفلوآنزا در گلستان طی سه روز اخیر

گرگان – رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: طی سه روز اخیر شدت شیوع بیماری آنفلوآنزا در گلستان بویژه بین کودکان بیشتر شده و افراد بستری این رده سنی در بیمارستان تخصصی اطفال گرگان به ۳۰ نفر در روز رسیده است.

به گزارش انتهاج، عبدالرضا فاضل با اشاره به نگرانی مردم استان از شیوع موج دوم آنفلوآنزا اظهار کرد: فراگیری این بیماری در منطقه تحت کنترل است اما تداوم رعایت موارد بهداشتی توسط شهروندان ضروری است.

وی افزود: با این وجود تعداد بستری های طولانی مدت، مشکلات حاد تنفسی و خونریزی ریه در بیماران گزارش نشده و به مراتب کمتر از موج اول است و آمار بستری بزرگسالان هم کمتر از ۵ نفر در روز است.

وی به تمهیدات پیش بینی شده از جمله برای مدارس گلستان در صورت شیوع بیشتر آنفلوآنزا اشاره و خاطر نشان کرد: هماهنگی لازم با آموزش و پرورش انجام شده و مقرر شد تا دانش آموزان مبتلا به بیماری از استراحت پزشکی ۵ روز تا یک هفته برخوردار شده و علاوه بر آن کلاس های درسی که ۱۵ درصد دانش آموزان به دلیل ابتلای آنفلوآنزا غیبت کرده اند، تعطیل شود.

کمبود دارو برای درمان آنفلوآنزا در گلستان وجود ندارد

دکتر فاضل ترس خانواده‌ها از آنفلوآنزا و سخت گیری پزشکان گلستان را از عوامل بالا بودن آمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان عنوان کرد و گفت: کمبود دارو برای درمان آنفلوآنزا در گلستان وجود ندارد اما در دسترس بودن داروها نباید موجب استفاده خودسرانه آن شده و به خود درمانی تبدیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه احتمال ابتلای کودکان به نوع B این بیماری بیشتر از سایر گروه‌های سنی است، ابراز امیدواری کرد شیوع آنفلوآنزا تا ۱۰ روز آینده به طور کامل در استان فروکش کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شیوع موج اول آنفلوآنزا یک هزار و ۳۵۰ تن در مراکز درمانی گلستان تحت درمان قرار گرفتند، یادآور شد: موج اول آنفلوآنزا با نوع اچ وان ان وان (H۱N۱) در گلستان ۶۹ نفر قربانی با علایم ابتلای شبیه به آن داشت که در بررسی‌های علمی بیشتر جان باختن ۲۰ نفر مرتبط شناخته و قطعیت یافت.

 

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان