شما اینجا هستید

اخبار » زلزله خان زنیان شیراز به منازل مسکونی ۶۰ مددجوی کمیته امداد خسارت زد

شیراز – مدیرکل کمیته امداد استان فارس از خسارت به منازل مسکونی ۶۰ مددجوی این نهاد در زلزله خان زنیان خبر داد و گفت: هزینه تعمیر و جبران خسارت‌های وارده به منازل مددجویان در این شهر زلزله زده، با اعطاء کمک بلاعوض و وام کم بهره به ساکنین پرداخت می‌شود.

به گزارش انتهاج، محمد بذرافشان اظهارکرد: در پی وقوع زلزله و بازدیدی که به همراه نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از این منطقه انجام شد برآوردهای اولیه از خسارت به ۶۰ خانوار تحت پوشش و مددجویان آسیب دیده انجام شد .

وی با بیان اینکه برای تمامی این ۶۰ خانوار، پتو و سبد غذایی ارسال شده است، افزود: جهت ۱۸ خانوار ساکن در کانون زلزله واقع در روستای آرندی نیز بخاری تهیه شده و ارسال کمک ها به منطقه همچنان ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به پرداخت خسارت های وارده به منازل مددجویان از سوی کمیته امداد، خاطر نشان کرد: جهت انجام تعمیرات منازل مددجویان پس از نیازسنجی مقرر شد که به هر خانوار مبلغ ۴۵ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۳۰ میلیون ریال در قالب وام تعلق گیرد.

وییادآور شد: همچنین علاوه بر موارد مذکور قرار است پس از اتمام ارزیابی، در صورت بروز خسارت به وسایل و اسباب مددجویان، هزینه خسارت از طریق کمیته امداد فارس پرداخت می شود.

بذرافشان تصریح کرد: به مددجویانی که منازل آنها نیاز به بازسازی دارد تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال نیز در قالب وام تسهیلات داده می شود.

گفتنی است، زلزله دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ با مرکزیت خان زنیان با قدرت ۵.۴ ریشتر ساعت ۱۶ و ۵۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه در عمق ۷ کیلومتری رخ داده بود.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان