شما اینجا هستید

اخبار » زباله‌گردی در شیروان، قصه شغلی پر‌غصه

به گزارش انتهاج – این روزها رسانه های ملی همه را دعوت میکنند تا در منزل بمانیم و فقط در مواقع اضطرار خانه ها را ترک کنیم. ماه هاست رعایت شیوه نامه ها و پروتکل بهداشتی نقل مجلس همگان شده است، اما در این میان زباله‎‌‌‌‌گردها در شیروان و سایر شهر و استانهای کشور مجبورند به زباله‌های شهری پناه ببرند و کمر خم کنند تا کمرشان زیر بار فشار گرسنگی خمیده‌تر نشود. متاسفانه این عزیزان نه به رعایت بهداشت اعتقادی دارند و نه به فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش.

باید در نظر داشته باشیم که فعالیت زباله‌گرد‍‌ها در شیروان در این شرایط هم برای خودشان خطرناک است و هم برای سایر افراد شهر، چرا که همه ما زنجیر‌وار به هم وصل هستیم، پس نیاز به برنامه ریزی دقیق و اجرایی آن داریم تا فعالیت زباله‌گرد‌های شهری که هر سن و جنس از طبقات محروم جامعه به آن روی آورده اند را کمتر کند.

به گزارش انتهاج شیروان شاهرخ شاهرخی شهردار شهرستان شیروان صبح امروز در نشستی با خبرنگار این خبرگزاری عنوان کرد: در این شهرستان ۱۰۰ نفر فقیر ساماندهی شده وجود دارند و این درحالیست که تعدادی از زباله‌گرد‌ها در شیروان جزو این ۱۰۰ نفر نیستند و بیشتر آنها بخاطر موقعیت زمانی بخصوص همه‌گیری کرونا که اغلب مشاغل تعطیل شده‌اند به این سمت و سو میل پیدا کرده‌اند.

شاهرخی پیرامون اعتراض شهروندان درخصوص سلب آسایش در زمان استراحت توسط زباله‌گرد‌ها و ضایعاتی‌ها بیان کرد: زباله‌‌گردی در شیروان و باقی شهرها و استانهای کشور جزو مشاعل کاذب هستند و قانونمند نیستند اما برای جلوگیری از ایجاد فساد در شهر و امرار معاش این افراد فعلا مانع کار انها نمی‌شویم اما اگر این افراد و ضایعاتی‌های سطح شهرستان در ساعات استراحت باعث سلب آسایش شهروندان شوند با آنها برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

یکی از زباله گرد‌‌ها در شیروان  در پاسخ به این سوال که چرا از ماسک استفاده نمی‌کنید گفت: اگر بگویم توان خرید ماسک ندارم باورتان نمی‌شود ترجیح میدهم پول ماسک را نان بخرم برای دو فرزندم.

شهردار شیروان عنوان داشت: اگر با این دسته از افراد روبرو شویم ماسک رایگان دراختیارشان قرار می‌دهیم.

وی عنوان داشت: زباله‌گرد‌ها در شیروان بعداز جمع آوری در مرکز آسیبهای اجتماعی پایگاه طلوع به طور موقتی نگهداری می‌شوند و درصورت نیاز آنها را به اداره بهزیستی ارجاع می‌دهیم.

علی اکبر آرام رئیس اداره بهزیستی این شهرستان طی تماس تلفنی بیان کرد: بعد از معرفی زباله‌گرد‌ها از سوی شهرداری به بهزیستی، آنها را تحت پوشش قرارمی‌دهیم و درصورت نیاز با توجه به آسیبهای شغلشان آنها را به مشاور و پزشک معرفی می‌کنیم.

شهرستان شیروان دومین شهر بزرگ استان خراسان شمالی است و جمعیتی بالغ بر ۱۵۷هزار نفر دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان