شما اینجا هستید

اخبار » دغدغه فعالان رسانه ای و مجازی، توسعه شهرستان و مشارکت حداکثری در انتخابات باشد

اسفراین- فرماندار اسفراین در نشست با فعالان رسانه ای و مجازی شهرستان اسفراین در اشاره به نقش محوری رسانه ها برای توسعه پایدار؛گفت: فعالان رسانه ای باید در تعامل و هم افزایی دغدغه توسعه شهرستان را داشته باشند.

به گزارش انتهاج،طاهر رستمی در نشست با فعالان رسانه ای و مجازی شهرستان اسفراین در اهمیت نقش رسانه ها در توسعه شهرستان گفت: در بسیاری از موارد رسانه ها با اطلاع رسانی و اقدام به موقع به کمک مدیران و مسئولان شهرستان آمده اند.

وی با تبیین ویژگی‌های مسیر پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات انقلاب اسلامی به نقش بی بدیل جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب برای رسیدن به آرمانهای نظام اشاره کرد و افزود: در تصویرسازی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری پرچم در دست بانوان است و این نشان می دهد که مسئولیت بانوان و جوانان برای اداره کشور بسیار سنگین است .
فرماندار اسفراین اظهار داشت: در جنگ تمام عیار، دشمن به دنبال فاصله انداختن بین مردم و نظام هستند همانطور که در اغتشاشات اخیر شاهد حمایتهای پشت صحنه دشمن از عوامل نفاق بودیم.

دشمن به کاهش مشارکت مردم در انتخابات فکر می کند

وی با تقدیر از همکاری فضای رسانه ای و مجازی شهرستان در جریان اغتشاشات ابان ماه سال جاری و با بیان این مطلب که دشمنان به کاهش مشارکت مردم در انتخابات فکر می کنند افزود: بصیرت یعنی در زمان و مکان شرایط را درست درک کنیم و بدانیم که انتقادها و اعتراضات چه پیامدی می توانند داشته باشند.

رستمی در ادامه گفت: مشارکت حداکثری و پرشور در انتخابات پیش رو؛ نَه محکم به دشمنان نظام است .

فضای نقد و انتقاد آزاد است

فرماندار اسفراین خطاب به اصحاب رسانه و مدیران فضای مجازی گفت: فضای نقد و انتقاد آزاد است؛ مقدورات و محذورات ادارات نیز مشخص هستند؛ در حد بضاعت و مقدوراتی که در شهرستان است تلاش کرده ایم تا نواقص را رفع کنیم.

وی گفت: همانطور که در شرایط سخت اعتباری، اسفراین به کارگاه توسعه و عمران و آبادانی تبدیل شده است از شما فعالان رسانه ای بعنوان نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می خواهم که در جهت توسعه شهرستان گام بردارید. وی افزود:برای ایجاد توسعه ، باید مطالبه گری و فرهنگ توسعه نیز با ایجاد فضای گفتمانی خوب بر مبنای ثبات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شکل بگیرد.

رستمی شکل گیری توسعه را در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات ، منوط به حفظ پویایی و نشاط در جامعه در عین آرامش توصیف کرد و گفت: توسعه باید بر مبنای حفظ فرهنگ و آداب و رسوم و همراه با تکنولوژی روز شکل بگیرد که فضای مجازی بعنوان تکنولوژی عصر جدید، فضای جدیدی در راستای تعامل و همراهی و تبادل اطلاعات فراهم کرده است.

فرماندار اسفراین ادامه داد: بعنوان فعالان فضای مجازی باید در قبال مسئولیت اجتماعی که برعهده گرفته اید پاسخگو باشید و فضا را به سمت و سویی ببرید که بدور از تخریب و توهین باشد .

در رقابتهای انتخاباتی ، ضوابط و قوانین باید رعایت شود

وی گفت: در رقابتهای انتخاباتی ، ضوابط و قوانین باید رعایت شود هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم تب و تاب داوطلبان و هواداران‌شان نیز افزایش می یابد، که البته این موضوع باعث گرم شدن تنور این رویداد مهم خواهد شد، اما باید چارچوبها و قوانین رعایت گردد.
رستمی همچنین با تاکید برحفظ حرمت قلم در بیان مطالب اظهار داشت: کسی که قلم به دست می گیرد تحت هیچ شرایطی ارزش قلم خود را با چیز دیگری نبایدعوض نکند و حرمت قلم را نگهدارد.

فرمانده انتظامی اسفراین نیز در ادامه این نشست با بیان این مطلب که برای انتقاد و نقد باید هزینه داد و طوری رفتار کرد که پاسخگوی رفتار خود باشیم گفت: چارچوب کار مشخص است وارد شدن به این عرصه بدون علم و آگاهی و سواد رسانه ای عواقبی در پی دارد که باید در هر صورت پاسخگوی رفتارمان باشیم.

قوانین بازدارنده خوبی در نظام مشخص شده

سرهنگ مهری ادامه داد: اشرافیت و سیاست کاری در مجموعه اقدام گر وجود دارد و قوانین بازدارنده خوبی در نظام مشخص شده است و اگر برخوردی انجام نمی شود وبرخی مواقع مراعات فرد را داریم به دلیل این است که فضای شور انتخابات از بین نرود .

وی با تقدیر از تدابیر فرماندار اسفراین و مقام قضایی شهرستان در برخورد با تخریب کنندگان فضای مجازی گفت: پلیس فتا در راستای قوانین و تدابیر شورای تامین شهرستان با قدرت وارد شده است برخی ورودشان به عرصه فضای مجازی از باب به چالش کشیدن این فضا و دیگران ،برای نشان دادن خودشان هستند .

فعالان فضای مجازی؛ نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسفراین نیز فعالان فضای مجازی را نخبگان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی توصیف کرد و بیان داشت: در عصری که اهمیت فضای مجازی در تبادل اطلاعات و اخبار برکسی پوشیده نیست انتظار این است که کسانی که در این عرصه ورود پیدا می کنند افکار عمومی را مدیریت کنند و به جای ایجاد موجهای منفی با ایجاد هشتک های “شفافیت، منابع مالی، مبارزه با فساد و …” به دنبال ایجاد موج های مثبت باشند.

در انتخابات برخی به دنبال پولهای کثیف هستند

محسن کریمی گفت: در انتخابات برخی به دنبال پولهای کثیف هستند و برخی صرفا نوک بینی شان را می بینند و به دنبال منافع خودشان هستند ؛ فضای مجازی مهمترین خط مقدم برای مبارزه با کاستی ها و فساد است .
وی با بیان مصادیق جرائم فضای مجازی گفت: به هیچ وجه قصد برخورد قضایی و پرونده سازی برای کسی نداریم اما اگر فضا به سمت و سویی برود که نتوان آن را کنترل کرد طبق مصادیق جرائم فضای مجازی با آن برخورد قضایی خواهیم کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان