شما اینجا هستید

اخبار » حوزه تعاون راهکار مناسب برای شرایط سخت اقتصادی

 

بجنورد-مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی حوزه تعاون را بهترین راه کار برای شرایط سخت اقتصادی امروز دانسته و گفت: اقتصاد باید مردمی شود و تعاونی ها این کار را به درستی انجام میدهند.

به گزارش انتهاج ؛ حسن نوری گفت: در حوزه تعاونی با کمک سرمایه های خِرد جمعی و سرمایه های اندک مردم توانستیم بهترین چرخه اقتصادی را ایجاد کنیم.

نوری ادامه داد: ما علاوه بر سرمایه مالی باید سرمایه فکری نیز داشته باشیم چرا که نگاه ما به تعاونی نگاه حمایتی و کپنی بود، اما الان میتواند این نگاه فعال در چرخه تولید اقتصادی باشد. تعاونی ها میتوانند سرمایه های اندک مردم را جمع کرده و به سرمایه ها اثر بخشی شود.

 

سرمایه تعاونی های ما ۳۶ میلیارد تومان است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت : سرمایه تعاونی های ما ۳۶ میلیارد تومان است، در سامانه ها نیز برای نزدیک به ۳۰ هزار تن فرصت شغلی ایجاد شده است.

حسن نوری در ادامه صحبت های خود افزود: در استان فعالیت تولید پوشاک را شروع کرده ایم تا کنون نتایج خوبی گرفته ایم و نیاز تمامی کسانی که در حوزه پوشاک کار میکنند را جهت گسترش این حوزه تامین میکنیم تا در پی آن زمینه ی اشتغال تولید پوشاک بیشتر شده و بتوانیم در حوزه پوشاک استان اسم و رسم و برند برجسته ای داشته باشیم.

نوری ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی امروز حوزه تعاون بهترین راه کار است و باید اقتصاد را مردمی کنیم و توسعه بخش روستایی را با توسعه تعاونی ها پیش ببریم.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت : ۳۴۲۵ تعاونی در سطح استان وجود دارد که طی بررسی های صورت گرفته ۶۴۷ شرکت تعاونی غیر فعال و غیر قابل احیا هستند که برای حذف از تاریخچه تعاونی ها به ثبت معرفی شده است، بخشی دیگری از این تعاونی های غیر فعال نیز با مداخله احیا و دوباره فعال خواهند شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان