شما اینجا هستید

اخبار » رشد ۳۰ درصدی مشارکت های مردمی در حمایت از ایتام

بجنورد – معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به رشد ۳۰ درصد مشارکت های مردمی در حمایت از فرزندان محسنین و ایتام گفت: میزان دریافتی هر یک از فرزندان محسنین و ایتام نیازمند در سال جاری ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش انتهاج ؛ علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد در حاشیه بازدید از پایگاه های جشن عاطفه ها گفت:هم اکنون ۶۴۰ هزار حامی ، از ۳۰۰ هزار فرزند محسنین و ایتام نیازمند تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) حمایت میکنند.

عسگریان با اشاره به رشد ۳۰ درصدی مشارکت های مردم در کمک به کودکان یتیم و محسنین گفت : میزان دریافتی هر یتیم در سال گذشته ۲۰۰ هزار تومان بوده که در سال ۹۸ به رغم مشکلات اقتصادی مردم با رشد ۲۵ درصدی به ۲۵۰ هزار تومان افزایش داشته است

دریافتی فرزند محسنین در ماه ۱۱۳ هزار تومان

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد میزان دریافتی فرزند محسنین در ماه را نیز ۱۱۳ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر این رقم نیز با همکاری نیکوکاران به۱۴۰ هزار تومان افزایش داشته است که در این حوزه نیز رشد ۲۵ درصدی داشتیم.

علیرضا عسگریان با اشاره به مشارکت های مردم در حادثه سیل اخیر ادامه داد: ۳۲۰ میلیارد تومان در حادثه سیل در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد کمک شده است که تمامی آن برای سیل زدگان هزینه شده است.

وی به افزایش مشارکت مردم در جشن رمضان و عید قربان سال جاری اشاره و تصریح کرد: در ماه رمضان امسال ۲۳۰ هزار بسته غذایی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان بین خانوارهای تحت حمایت این نهاد تقسیم شد، همچنین کمک های مردمی در عید قربان سال جاری نیز ۶۴ درصد افزایش داشته است.

عسگریان با اشاره به افزایش مراکز نیکوکاری در سال جاری نیز گفت: بیش از ۶۰۰ مرکز نیکوکاری طی سال جاری در کشور ایجادشده که ۱۵۰ مورد آن در حوزه‌های علمیه و پژوهشگاه‌های خواهران سراسر کشور مستقرشده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد در پایان تاکید کرد: جابجایی کمک‌های مردمی از شهر و استان به منطقه‌ای دیگر خلاف قانون و شرع است و مبالغ جمع‌آوری‌شده در هر شهر و استانی در همان محل هزینه و به‌دست نیازمندان می‌رسد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان