شما اینجا هستید

اجتماعی » اعزام ۱۱۸۹ مشمول به خدمت سربازی

بجنورد – معاون وظیفه عمومی خراسان شمالی:۱۱۸۹نفر مشمول اعزام به خدمت سربازی در پنج ماهه اول سال اعزام شدند

به گزارش خبرنگار انتهاج، سرهنگ مهدی شجری اظهار کرد: در پنج ماهه اول سال برای۱۰۱نفر مجوز اعزام به خارج از کشور صادر شده که تعداد کل پرونده های صادره معارفات۱۲۷فقره از اول سال تا الان بوده است

وی افزود:تعداد معافیت های دانشجویی که تا کنون صادر شده۵۸۴مورد و معافیت های طلاب۳۵مورد بوده است.
مهلت معرفی دانشجویان در تمامی مواردی که وجود دارد یک سال می باشد و هر دانشجویی که۶ماه غیبت سربازی داشته باشد به منزله ترک تحصیل نیز می باشد.

تاکنون۱۳۱نفر معاف و۱۴نفر معاف موقت شدند

شجری تصریح کرد:وظیفه عمومی ناجا در پنج ماه اول سال۵۷جلسه شورای پزشکی برگزار کرده است که تاکنون به۳۸۱موضوع رسیدگی شده و تاکنون۱۳۱نفر معاف و۱۴نفر معاف موقت شدند که طی امسال جلسات شورای عالی مشمولان و وظیفه عمومی برگزار خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی ناجا خراسان شمالی تاکید کرد:۲۸۳نفر برای خرید سربازی ثبت نام کردند که۱۴نفر نقدی پرداخت کردند و این خرید و ثبت نام قبل از ممنوع شدن خرید سربازی بوده است.

شجری عنوان کرد:در کفایت هیئت تجدید نظر تاکنون در پنج ماه ابتدایی سال ۳ جلسه برگزار کردیم که به پنج مورد رسیدگی شده.
ما تا کنون۱۱ملاقات مردمی انجام دادیم که دو مورد آن در مسجد محلات بود تا به مشکلات مردم رسیدگی کنیم . تعداد تماس های دریافتی در این پنج ماه اول سال۶۸۶تماس بود و تعداد مراجعه حضوری برای پاسخ به سوالات مردمی۷۷۳۸نفر بود.

وی درخصوص بکارگیری مشمولان غایب در دستگاه ها گفت:اگر دستگاهی افراد غایب از سربازی را بکار گیرند مسئول آن دستگاه برای بار اول۱۰میلیون تومان جریمه و برای باردوم۳۰میلیون تومان جریمه پرداخت خواهد کرد که امسال در استان۴نفر را به دادگاه معرفی کرده ایم.

معاون وظیفه عمومی ناجا در پایان اذعان کرد:خانواده هایی که دارای فرزند معلول ذهنی باشند از سربازی معاف اند ومعافیت به آنها تعلق می گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان