شما اینجا هستید

اجتماعی » جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر برای نخستین بار در خراسان شمالی

بجنورد _ به گزارش انتهاج مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رابطه با آثاری که در جشنواره حضور داشتند افزود : ۲۵۱ اثر از ۱۶۹ هنرمند از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در بین استان ها خراسان شمالی ، گلستان و تهران مشارکت بیشتری در این جشنواره داشتند.

حسین فرخنده بیان داشت : پس از ارزیابی ۷۱ اثر توسط هیئت داوران برای حضور در بخش پایانی جشنواره انتخاب شدند که این فیلم ها همزمان با آغاز دهه کرامت از روز جمعه ۱۴ تیرماه تا روز یکشنبه ۱۶ تیرماه در مجتمع فرهنگی هنری گلشن اکران خواهد شد.

ایشان در رابطه با آثار انتخابی افزود : ۳۶ فیلم در بخش مستند ، ۲۴ فیلم در بخش داستان ، ۵ فیلم صد ثانیه ای و ۶ فیلم در بخش پویا نمایی برگزیده شدند .

برخورداری جشنواره از سطح کیفی خوب

وی مخاطب محوری ، مشارکت محوری و توجه ویژه به کودکان را از خصوصیات این جشنواره عنوان کرد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان برنامه های دهه کرامت اظهار کرد : بالغ بر ۴۰۰ برنامه فرهنگی با مشارکت دستگاه های فرهنگی در فضاهای باز ، مساجد و … برگزار خواهد شد .

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود : در حاشیه برگزاری جشنواره ، کارگاه های اموزشی تولید فیلم های مردم شناسی و روایت در فیلم مستند هم برگزار خواهد شد .

در ادامه حامد ظریفیان ، دبیر اجرایی جشنواره بیان داشت : حضور بی واسطه در روستاها نقطه عطف این جشنواره بود .

وی یادآور شد : برگزاری چنین جشنواره هایی در استان فرصت مغتنمی است برای معرفی پتانسیل های استان که بر کسی پوشیده نیست .

در پایان فرخنده از اکران تعدادی از فیلم ها در ۷ روستای استان خبر داد و گفت : تلاش می کنیم تا پس از جشنواره هم فیلم های منتخب در روستاها اکران گردد.

خبرنگار : امین گودرزی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان