شما اینجا هستید

اخبار » تحویل ۳ قطعه پرنده زخمی به محیط زیست شیروان

رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان از تحویل سه قطعه پرنده آسیب‌دیده مهاجر در هفته جاری توسط مردم به این اداره محیط زیست شیروان خبر داد.

به گزارش انتهاج، حمید فخرانی اظهار داشت: این‌پرندگان شامل یک قطعه حواصیل ارغوانی، یک قطعه بوتیمار و یک قطعه سنگ‌چشم خاکستری، از ناحیه بال و پا دچار آسیب دیدگی شده بودند.

وی از حساسیت شهروندان نسبت به گونه های حیات وحش تشکر کرد و از آنان خواست تا در صورت ‌مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به ادارات محیط زیست منطقه خود اطلاع رسانی کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان ادامه داد: پرندگان زخمی برای تیمارداری و بهبودی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان انتقال یافته اند.

شهرستان شیروان با سه هزار و ۷۸۹ کیلومترمربع وسعت، از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می‌شود.

این شهرستان مناطق بکر طبیعی نظیر زو ارم و گلیان، بوستان شیرکوه، منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو را دارد که محل زیست انواع پرندگان است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی شیروان که در ‌ ۸۰کیلومتری شمال این شهرستان واقع شده و دارای آب و هوایی سرد و نیمه‌ خشک است، مهم ترین زیستگاه انواع پرندگان و همچنین کل و بز است.

این منطقه از متنوع‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های وحشی ایران و یکی از مهم‌ترین ذخیره گاه های زیستی و جانوری کشور محسوب می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان