شما اینجا هستید

اخبار » بهسازی معابر ۳۰۰ روستا در گیلان

رشت – مدیر کل بنیاد مسکن گیلان از بهسازی معابر ۳۰۰ روستا خبر داد و گفت: طی یک سال بهسازی معابر روستایی ۳۰۰ روستا به طول ۱۵۰ کیلومتر انجام و برای نخستین بار شاخص برخورداری با میانگین کشوری که معادل۴۸ درصد است، برابر شد.

به گزارش انتهاج، محمد اکبرزاده در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان در رشت، با بیان اینکه در سال گذشته ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره های ملی و استانی به بنیاد مسکن گیلان اختصاص یافته بود، اظهار کرد: سال گذشته ۴۷۰ میلیارد ریال قیر رایگان به صورت صد درصد به این نهاد اختصاص یافت که از این لحاظ رتبه اول را در استفاده از قیر رایگان در استان داریم.

اکبر زاده به طرح جامع بهسازی مسکن روستایی نیز اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته یک هزار و ۶۹ میلیون ریال برای هر واحد مسکونی تا سقف ۸۰ میلیون ریال از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی استفاده شد.

وی با اشاره به انجام طرح هادی در استان، گفت: تمامی دو هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بر اساس سرشماری سال ۹۵ دارای طرح هادی هستند که سال گذشته اعلام کردیم که طرح هادی در ۴۲ روستای دیگر اجرایی شد.

اکبرزاده همچنین در رابطه با پرداخت تسهیلات برای جبران خسارت های سیل، خاطر نشان کرد : دولت در ۱۱ شهرستان کمک بلاعوض پرداخت کرد و گیلان و مازندران پایلوت بازسازی روستاهای آسیب دیده شدند

وی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد ریال به این بخش به صورت صد درصد اختصاص یافت و ۹۷ پروژه در این حوزه آغاز شد، تصریح کرد: ۷۷ پروژه آن به اتمام رسیده است و مابقی پروژه ها دارای پیشرفت فیزیکی هستند.

اکبرزاده در موضوع اعتبارات سال ۹۸ در بخش بنیاد مسکن استان نیز گفت : ۵۰۹ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده که غیر از اوراق بقیه تخصیص یافته است.

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان