شما اینجا هستید

اخبار » بهره برداری از دو پروژه فاضلاب شهر آشخانه و فاضلاب مساکن گلستان شهر بجنورد

بجنورد – در هجدهمین هفته از پویش #الف_ب_ایران دو پروژه فاضلاب شهر آشخانه و فاضلاب مساکن گلستان شهر بجنورد با حضور وزیر محترم نیرو افتتاح می شود.

به گزارش انتهاج، غلامحسین ساقی مدیر عامل شرکت آبفا خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه در استان خراسان شمالی ، شهرستان مانه و سملقان و در ٢ کیلومتری شمال شرق شهر آشخانه قراردارد .

وی اظهار کرد: عملیات احداث این تصفیه خانه فاضلاب با فناوری لجن فعال و قابلیت حذف ازت و فسفر در مساحت ١٢ هزار متر مربع در تیرماه ١٣٩١، از محل اعتبارات عمومی آغاز گردید که هدف اجرایی این طرح در فاز اول، تحت پوشش قرار دادن ٢٧ هزار نفر از جمعیت شهر آشخانه است.

وی با اشاره به اینکه طرح ٧١ میلیارد تومانی فاضلاب آشخانه که بزرگترین پروژه عمرانی شهرستان مانه وسملقان وشهر آشخانه محسوب می شود، افزود: این طرح شامل تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۵٨٠٠ مترمکعب و با پیشرفت فیزیکی ١٠٠ درصد، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پلی اتیلن ٣ هزار متری از ایستگاه پمپاژ تا تصفیه خانه بصورت دوخط موازی وبا قطر ٣٠٠ میلیمتر و با پیشرفت فیزیکی ١٠٠صد درصد، شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ٣۵ هزار متر (۵۰درصد از شبکه موردنیاز) است .

پس از بهره برداری ١۵ نفر مستقیماً و ۵ نفر غیر مستقیم در ماه مشغول به کار خواهند شد

وی افزود: در زمان اجرای این پروژه مستقیماً ٢٠ نفر در ماه و ٣٠ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده که پس از بهره برداری ١۵ نفر مستقیماً و ۵ نفر غیر مستقیم در ماه مشغول به کار خواهند شد که ٩٠ درصد این افراد بومی این منطقه خواهند بود .

ساقی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در نواحی شمالی شهر و همچنین با عنایت به نفوذ ناپذیری نا مطلوب خاک در نواحی جنوبی شهر آشخانه در مجموع مشکلات و معضلات عدیده دفع سنتی فاضلاب و هزینه های بالای تخلیه چاه های جذبی ، عموم مردم خواستار دفع فاضلاب به شیوه مدرن بودند .

وی یادآور شد: این طرح با جلوگیری از ورود ٢/١ میلیون متر مکعب در سال فاضلاب خام به محیط زیست باعث پیشگیری از نفوذ و ورود انواع آلاینده ها همچون نیترات ، دتر جنت ها ، عوامل میکروبی و بیماری زا به منابع آب و خاک و به طور کلی محیط زیست خواهد شد .

وی ادامه داد : همواره استفاده از پساب تصفیه شده در کشاورزی ، یکی از خدمت هایی است که با تعریف کشت مدیریت شده ، می توان از این پتانسیل برای توسعه کشاورزی منطقه بهره موثر برد .

اتمام عملیات نصب انشعاب فاضلاب گلستان شهر تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت آبفای استان با اشاره به افتتاح فاضلاب پروژه مساکن گلستان شهر بجنورد نیز گفت: شروع اجرای شبکه فاضلاب مساکن گلستان شهر بجنورد از سال ۹۷ بوده و در شهریور ۹۸ اجرای شبکه فاضلاب به اتمام رسید.

وی افزود: شبکه جمع آوری فاضلاب این منطقه به طول ۲۵ کیلومتر و خط انتقال به طول۵/۵ کیلومتر اجرا شده است.

ساقی تصریح کرد: عملیات نصب انشعاب فاضلاب گلستان شهر نیز در دی ماه سال جاری آغاز و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی تعداد انشعاب فاضلاب نصب شده گلستان شهر را ۵۵۰۰ فقره و در مدت دوماه عنوان کرد و گفت: این پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا و جمعیت بهره بردار از این پروژه ۲۰۰۰۰ نفر ساکنین گلستان شهر بجنورد می باشند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان