شما اینجا هستید

اخبار » بازگشایی مسیر تخریب‌شده بجنورد – آشخانه ۲ هفته طول می‌کشد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی مدت زمان مرمت و بازگشایی محور بجنورد – آشخانه، که به علت رانش زمین بسته شده است دست کم ۲ هفته عنوان کرد.

به گزارش انتهاج، محمد مشتری بیان کرد: این محور به دنبال بارش شدید هفته گذشته و رانش زمین ناشی از آن، ناایمن و مسدود شد که اکنون راهداران مشغول مرمت جاده هستند اما بر اساس برآورد اولیه، اصلاح و بازگشایی این محور دست کم ۲ هفته طول می کشد.

وی با علت رانش زمین را خاک مستعد منطقه دانست و ادامه داد: خاک منطقه، مستعد رانش است و در بارندگی های زیاد، دچار لغزش می شود

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه جاده بجنورد – آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو، به علت رانش زمین، دچار مشکل و ناایمن شده است، گفت: تا زمان حل شدن مشکل، تردد خودروها از این محور ممنوع شده و از طریق جاده قدیم بدرانلو انجام می شود.

 

مشتری از رانندگان عبوری از این مسیر درخواست کرد تا  نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند تا از بروز مشکل پیشگیری شود و ادامه داد: برای ارتقای ایمنی جاده قدیم، نیروهای پلیس در محور حضور دارند و البته برای تقویت علائم راهنمایی و رانندگی هم اقدام شده است.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد – جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند.

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵  کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان