شما اینجا هستید

اخبار » گردشگری سلامت نقطه قوت توسعه صنعت پاک گردشگری است

به گزارش انتهاج، محمد میرشمسی افزود: موافقت اصولی ساخت اولین مرکز تخصصی گردشگری سلامت با اشتغالزایی ۹۰۰ نفر در استان صادر شد و این واحد با پیش بینی ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با ۵۵ هزار مترمربع  زیربنا در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع  ساخته می‌شود.

وی  با بیان اینکه این مرکز تخصصی شامل فضاهای درمانی بیمارستانی، اقامتی، پذیرایی ، تفریحی و سرگرمی است ادامه داد: ساخت این مرکز  نقش مهمی در توسعه صنعت پاک گردشگری در استان دارد و مورد تاکید و حمایت مسوولان استان و دولت نیز است.

این مسوول اظها کرد: سال گذشته موافقت اصولی با احداث انواع تاسیسات گردشگری با رویکرد تنوع گرایی اعم از هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه سنتی، مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری، تاسیسات اقامتی و پذیرایی داخل مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، متل و پارک طبیعت گردی نیز صادر شد.

در این گزارش به زمان شروع ساخت این مرکز اشاره ای نشد.

یزد یکی از مراکز درمانی جنوب شرق کشور است،  سالانه تعدادی از بیماران استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان برای درمان به بیمارستان ها و پزشکان آن مراجعه می کنند.

بافت تاریخی شهر یزد ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) درکراکوف لهستان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید، که پیش از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان