شما اینجا هستید

اجتماعی » بارش های اسفند در خراسان شمالی بیش از حد نرمال خواهد بود

بجنورد – مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی میزان بارش های پیش بینی شده برای اسفند ماه سال جاری را بیش از حد نرمال اعلام کرد و گفت: همچنین در فروردین ماه اکثر بارش مناطق استان نرمال خواهد بود به جز بخش هایی از غرب و جنوب غرب استان که شاهد بارش کمتر از نرمال خواهیم بود.

به گزارش انتهاج، مجید بیجندی، در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه در بهمن و اسفند پیش بینی وضعیت دمایی نرمال را خواهیم داشت، اظهار کرد: میزان دمای پیش بینی شده برای قسمت هایی از استان در بهمن و اسفند کمتر از نرمال تا نیم درجه خواهد بود، لذا انتظار بارش های جامد را برای بهمن و اسفند در مناطقی از استان به خصوص مناطق کوهستانی شاهد خواهیم بود.

بیجندی ادامه داد: بنابر پیش بینی های فصلی در بهمن ماه سال جاری بارش ها در سراسر استان نرمال خواهد بود، علاوه بر این میزان این بارش ها درشمال غرب استان بیش از نرمال پیش بینی شده است.

وی وضعیت دمای پیش بینی شده برای فروردین ماه سال آینده را نرمال و با آمار بلند مدت در استان سازگار اعلام کرد و افزود: حداکثر احتمال وقوع پیش بینی های فصلی که اعلام می شود بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است.

کاهش ۵۷ درصدی میزان بارش ها در سال زراعی جاری

وی با اشاره به اینکه میزان بارش ها در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد کاهش داشته است، خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ میزان بارش ها حدود ۴۷ میلی متر بوده، در حالی که سال گذشته در این بازه زمانی میزان بارش ها ۱۰۹ میلی متر اعلام شده بود.

بیجندی یادآور شد: همچنین میزان بارش ها نسبت به آمار بلند مدت ۳۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به اینکه میانگین دمای استان در سال زراعی جاری ۸٫۹ درجه سانتی گراد اعلام شده، افزود: در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۹٫۵ درجه سانتی گراد بوده که به میزان ۰٫۶ درجه سانتی گراد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی در تمامی شهرستان ها بخش هایی درگیر خشکسالی در حد خفیف هستند، تصریح کرد: بخش هایی از منطقه راز و جرگلان و شمال مانه و سملقان خشکسالی در حد متوسط اعلام شده است.

کاهش ۸ درجه ای دما از یک شنبه

بیجندی با اشاره به اینکه سامانه بارشی از مناطق غربی کشور به سمت مرکز کشور در حال حرکت است، یادآور شد: افزایش ابر از صبح امروز آغاز شده است و از یک شنبه بعد از ظهر تا اواسط روزسه شنبه موج جدید بارشی در قالب برف و باران و در ارتفاعات کولاک برف و مه را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پیش بینی شدت بارش در نواحی شمالی و شرقی استان طی روز دوشنبه بیشتر خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین کاهش ۶ تا ۸ درجه ای از روز یک شنبه تا چهارشنبه پیش بینی شده است.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان