شما اینجا هستید

اخبار » ایمن سازی جاده های استان یزد با اصلاح شیب شیروانی جاده ها

یزد ـ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان یزد از ایمن سازی جاده های استان با کاهش و اصلاح شیب شیروانی جاده ها خبر داد.

به گزارش انتهاج ، علی علیخانی با بیان اینکه تلاش مجموعه راهداری یزد، ایمن‌تر شدن جاده هاست، گفت: در این راستا کاهش و اصلاح شیب شیروانی جاده ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: جاده های استان یزد به لحاظ قرار گرفتن این استان در مرکز جغرافیای ایران از تردد نسبتا بالایی برخوردار هستند و با توجه به کویری بودن منطقه مرکزی ایران، ایمن سازی جاده ها امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات موثر در ایمن‌تر شدن جاده های استان یزد، کاهش و اصلاح شیب‌های شیروانی محورهای جاده‌ای به ویژه محورهای شریانی است ، افزود : این مهم در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفته است.

اکیپ اصلاح و کاهش شیب شیروانی در استان فعال شده اند

علیخانی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده طی یک ماه گذشته در اغلب شهرستان‌ها یک اکیب اصلاح و کاهش شیب شیروانی با اولویت نقاط پرحادثه به صورت امانی و با توان تجهیزاتی و فنی مجموعه ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان‌های تابعه فعال شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد یادآور شد: با هدف افزایش طول راه‌های اصلاح شیب شده و بهبود این شاخص در شبکه جاده‌ای استان در کوتاه مدت، حداقل دو قرارداد به صورت پیمانی و از محل اعتبارات ملی در معاونت راهداری این اداره کل با موضوع اصلاح و کاهش شیب‌های شیروانی برنامه ریزی شده که یکی از آنها در وضعیت انعقاد پیمان و دیگری در مرحله انجام تشریفات مناقصه است.

وی تاکید کرد: به منظور بهینه سازی عملیات اجرایی، نقاطی از شبکه جاده ای که بر اساس تحلیل تصادفات سال‌های گذشته دارای بالاترین آمار واژگونی‌ها بوده، با همکاری پلیس راه استان شناسایی و در اولویت برنامه اصلاح شیب قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد یادآور شد: البته ایراد و نقص در شیب های شیروانی تمام شبکه جاده ای استان اعم از روستایی، اصلی و شریانی نیست و ساختار راه ها مطابق با استانداردهای فنی است اما به منظور کاهش صدمات تصادفاتی که به دلیل عدم توجه راننده و خواب آلود بودن وی رخ می دهد، شیب ها اصلاح می شوند.

علیخانی تصریح کرد: اصلاح شیب‌های شیروانی می‌تواند کمک زیادی به کاهش شدت تصادفات ناشی از واژگونی کند که با توجه به اهمیت جان انسان‌ها این موضوع مورد توجه صاحب نظران و تصمیم گیران حوزه راهداری و پلیس راه به ویژه در مناطق کویری بوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان