شما اینجا هستید

اخبار » انجام بیش از ۱۰۰ فعالیت فرهنگی برای فرهنگ سازی مصرف آب در کردستان

سنندج – معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: به منظور فرهنگ سازی در زمینه مصرف هوشمندانه آب و رعایت کامل اصل صرفه جویی بیش از ۱۰۰ فعالیت فرهنگی در حوزه احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در سال جاری انجام شده است.

به گزارش انتهاج، عرفان مومن پور اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های فرهنگی می تواند زمینه های مثبتی را در شکل دهی به عملکرد متناسب در حوزه های احیاء وتعادل بخشی آب های زیرزمینی به بار آورد و جامعه را به سوی صرفه جویی سوق دهد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مدیریت مصرف و صرفه جویی آب مستلزم کار فرهنگی است، افزود: به منظور ایجاد باور ملی و افزایش آگاهی در زمینه مصرف هوشمندانه آب و رعایت کامل اصل صرفه جویی بیش از ۱۰۰ فعالیت فرهنگی در حوزه احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در ۹ ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است.

مومن پور با اشاره به اینکه بحران آب های زیرزمینی در حال گسترش است، خاطر نشان کرد: اقدامات فرهنگی نظیر برگزاری کارگاه های آموزشی گسترش سواد آبی، اجرای طرحهای داناب و انسان و محیط زیست، انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی، تولید محتوای آموزشی، تهیه و توزیع اقلام فرهنگی و … در راستای مدیریت مصرف آب در حوزه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، انجام گرفته است.

تعریف ۱۱ پروژه در قالب طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در استان کردستان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان، با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ درصد از مصارف آب استان را منابع آب زیرزمینی تامین می کند، یادآور شد: ناپایداری این منابع از منظر کمیت و کیفیت، معضلات جدی را برای این منابع ارزشمند و حیاتی رقم می زند و اگر این میزان برداشت از منابع آبی تداوم داشته باشد باید در آینده تبعات اجتماعی و زیست محیطی قابل توجهی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بی شک گام نخست مدیریت بحران، پذیرش آن است، تصریح کرد: طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در استان کردستان با ۱۱ پروژه تعریف گردیده که با اقدامات عملی و هم افزایی بخشهای مرتبط با حفظ و نگهداری از منابع آب، پنجره جدیدی را برای حرکتی گسترده در بازگرداندن پایداری و تعادل بخشی به این منابع گشوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان