شما اینجا هستید

آذربايجان شرقي » افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات محصولات غیرنفتی از آذربایجان شرقی

بناب – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: طی شش ماهه اول سال صادرات محصولات غیرنفتی به خارج از کشور از لحاظ ریالی ۴۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش انتهاج، حبیب امین زاده در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی شهرستان بناب با اعلام این مطلب اظهار کرد: در سال های اخیر کشور سوریه در میان ۱۰ کشور بازار هدف ما نبوده است ولی با برنامه ریزی هایی که توسط اعضای میز تجاری سوریه صورت گرفته امیدواریم صادرات استان به سوریه بیش از پیش توسعه یابد.

وی افزود: انواع صنایع فلزی و غذایی جزو اولویت های صادراتی به کشور سوریه است که در هر دو زمینه آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های بسیار خوبی است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی از صاحبان صنایع شهرستان بناب و اعضای میز تجاری سوریه در آذربایجان شرقی خواست تا هرچه سریع تر با بررسی ظرفیت های اقتصادی این کشور برای پذیرش کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی در تأمین نیازهای اساسی کشور سوریه تلاش کنند.

امین زاده تصریح کرد: برنامه عملیاتی خوبی در این زمینه تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با شناخت کافی و بهره مندی از ظرفیت های تجاری کشور سوریه میزان صادرات به این کشور افزایش پیدا کند.

فعالیت ۱۶۰ واحد صنعتی در شهرستان بناب 

فرماندار بناب نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۶۰ واحد صنعتی در شهرستان بناب فعال هستند، گفت: برنامه ریزی شهرستان بناب برای صادرات ۲۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات غیرنفتی از این شهرستان در سال جاری است که افزایش ۱۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

امین رفیعی یادآور شد: این شهرستان نقشی بی بدیل در رونق تولید و ارزآوری در بخش صادرات غیرنفتی را داراست.

وی در ادامه با اظهار امیدواری کرد بازار سوریه می تواند بازار جدیدی برای توسعه صادرات غیرنفتی این شهرستان باشد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان