شما اینجا هستید

آذربايجان غربي » ۷ کیلوگرم، سرانه مصرف ماهی در آذربایجان غربی

ارومیه – سرپرست اداره شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: میانگین مصرف سرانه آبزیان در کشور ، ۱۰ کیلوگرم است این در حالی است که ، سرانه مصرف ماهی در استان، به هفت کیلوگرم رسیده است.

به گزارش انتهاج، محمدباقر قریشی با اشاره به اینکه ، این مقدار در آذربایجان‌غربی کمتر از هفت کیلوگرم برای هر نفر است، اظهار کرد: با افزایش میزان تولید و گسترش صنعت آبزی‌پروری، می‌توان امید داشت که میزان مصرف ماهی، در این استان نیز به میانگین کشوری نزدیک‌تر شود.

وی با بیان اینکه استان در آذربایجان‌غربی ۲۶۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی، و ۸۰ مزرعه پرورش ماهیان گرمابی فعال است، افزود: این استان با تولید سالانه بیش از ۱۵ هزار تن، انواع ماهیان سردآبی و گرمابی در مزارع پرورش ماهی استان، در بین استانهای غیرساحلی رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

قریشی با اعلام اینکه همچنین این استان تنها منبع آبی پرورش تولید شاه میگوی آب شیرین را داراست، خاطرنشان کرد: شاه‌میگو دراز آب شیرین کشور مختص آذربایجان‌غربی است، و سالانه بیش از ۵.۵ تن شاه‌میگو صید شده ، در دریاچه سد ارس پس از عمل‌آوری و بسته‌بندی به صورت زنده، به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و ایتالیا صادر می‌شود.

تولید سالانه بیش از ۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی، در مراکز تکثیر آذربایجان‌غربی

وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز تکثیر بچه‌ماهی سردآبی، و یک مرکز تکثیر بچه‌ماهی گرمابی در استان، یادآور شد: این مراکز نیاز مزارع پرورش به بچه‌ماهی را تامین می‌کند، و سالانه بیش از ۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در مراکز تکثیر آذربایجان‌غربی تولید می شود.

سرپرست مدیریت شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز رهاسازی بچه‌ماهیان گرمابی در منابع آبی گفت: امسال هفت میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه انواع بچه‌ماهی در ۱۰ دریاچه پشت سد استان رها می‌‎شوند.

قریشی افزود: این ماهی‌ها شامل کپور، فیتوفاک، بیگ‌هد و آمور است که طبق برنامه مستمر سالانه در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت، تکثیر و بعد از رساندن به اوزان چهار تا ۱۰گرم در منابع آبی استان رها می‌شوند.

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان