شما اینجا هستید

اخبار » استان مرکزی کمترین تلفات آنفلوآنزا را داشته است

اراک – رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آمار نشان می دهد که استان مرکزی کمترین تلفات بیماری آنفلوآنزا را نسبت به سایر نقاط کشور داشته است.

به گزارش انتهاج، محمد جمالیان اظهار داشت: با وجود موج بروز آنفلوآنزا در کشور طی یک ماه اخیر و افزایش مراجعه بیماران مبتلا به آنفلوآنزا به مراکز درمانی استان به ویژه شهر اراک، اکنون تا حدودی این بیماری در اراک تحت کنترل درآمده‌ است.

وی افزود: در ارتباط با بیماری آنفلوآنزا طی یک ماه اخیر شاهد افزایش مراجعه بیماران به درمانگاه های دولتی، مطب های شخصی و حتی بیمارستان های خصوصی بودیم.

جمالیان تصریح کرد: بروز این بیماری در استان همچون سایر نقاط کشور تلفاتی را به دنبال داشت، اما آماری که در خصوص مرگ و میر آنفلوآنزا در دیگر استان ها اعلام شده، نشان می دهد که تلفات این بیماری در استان مرکزی کمتر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: بیماران قلبی مزمن، ریوی، افراد بالای ۶۵ سال، کودکان سه تا چهار سال و مادران باردار رعایت نکات بهداشتی از جمله زدن واکسن آنفلوآنزا را جدی بگیرند چرا که این گروه ها به دلیل شرایط خود، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری آنفلوآنزا هستند.

جمالیان یادآور شد: بیماران مبتلا به آنفلوآنزا نیز باید تحت هر شرایطی از روبوسی و دست دادن با سایر افراد خودداری کنند زیرا این مساله احتمال انتقال بیماری را به دنبال خواهد داشت.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان