شما اینجا هستید

اجتماعی » اعمال ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند برای افراد خاطی در برهم زدن بهداشت شهری

به گزارش انتهاج،حسین صالحیان با بیان اینکه شهروندان در رعایت ساعات جمع آوری پسماند خانگی با شهرداری یزد باید همکاری نمایند، اظهار کرد: عدم توجه برخی همشهریان در خصوص ساعات جمع آوری پسماند های خانگی موجب بروز برخی مشکلات و نیز انتشار آلودگی می شود که در این باره قانون گذار به شهرداری این اجازه را داده است که با استفاده از ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند با این افراد برخورد نماید.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد افزود: در مرحله اول با هماهنگی های به عمل آمده با معاونین خدمات شهری مناطق پنجگانه، مقرر شد با نصب بنر در مکان های مختلف نسبت به آگاهی دادن به شهروندان اقدام نموده واز اوایل خرداد ماه سال جاری وارد مرحله اجرایی این طرح خواهیم شد.

وی ضمن با اشاره به بند قانونی «نگهداری، مخلوط کردن، جمع آوری، حمل و نقل، خرید و فروش، دفع و تخلیه پسماندها در محیط طبق مقررات آیین نامه اجرایی آن خواهد بود در غیر اینصورت اشخاص متخلف به حکم مراجع قضایی به جریمه نقدی محکوم خواهند شد»، گفت: جمع آوری پسماند خانگی طبق تقویم های توزیع شده در مناطق، ساعت ۲۲ از درب منازل انجام می شود.

صالحیان اضافه کرد: همچنین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف می توانند با سامانه ارتبط مردمی ۱۳۷ تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت با افراد متخلف برخورد قانونی صورت پذیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان