شما اینجا هستید

اخبار » اسکان ۵۳۶ هزار گردشگر در مراکز اقامتی ایلام

ایلام – مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام از اسکان بیش از ۵۳۶ هزار گردشگر از ابتدای سال جاری تاکنون، در مراکز اقامتی این استان خبر داد.

به گزارش انتهاج، عبدالمالک شنبه‌زاده ، با اشاره به اینکه اقامت گردشگران و مسافران در استان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه به نسبت دوره مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: طی این مدت ۵۳۶ هزار و ۳۰۹ گردشگر و مسافر در هتل‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمانسراها و خانه‌های مسافر استان و … اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه ۴۰ خانه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: در این مدت ۱۲ هزار و ۲۲۳ گردشگر و مسافر در اقامتگاه‌های بوم گردی سکونت داشته اند.

۵۷۱ مورد بازدید نظارتی و بازرسی در قالب چهار تیم بر اماکن گردشگری سطح استان

شنبه زاده افزود: همچنین طی این مدت ۵۷۱ مورد بازدید نظارتی و بازرسی در قالب چهار تیم بر اماکن گردشگری سطح استان با اولویت شهرهای گردشگرپذیر انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این بازرسی‌ها ۱۸ مورد تشویقی، ۲۰۴ مورد تذکر و چهار فقره اخطار کتبی صادر شده که بیشترین مورد اخطار و تذکر به دلیل عدم رعایت نرخ مصوب و نکات بهداشتی بود.

وی یادآور شد: در استان ایلام تعداد ۱۱ هتل، پنج مهمانپذیر، ۶۳ خانه مسافر، ۱۱ سفره خانه سنتی و ۴۰ اقامتگاه بومگردی برای استقبال از گردشگران و مسافران فعالیت دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام در ادامه گفت: با توجه به اینکه در اسفندماه سال گذشته فم تور فعالان گردشگری کشور به تعداد ۵۵ نفر از فعالان این حوزه برگزار شد، خوشبختانه امسال رشد قابل توجهی در زمینه ورود تورهای گردشگری به استان را شاهد بودیم.

شنبه زاده تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال نیز برای ۱۲۶ نفر در ۱۴ کارگاه به صورت فصلی در فعالیت های معاونت میراث فرهنگی شامل کارگاه های مرمت آثار، کاوش های باستان شناسی، بررسی و شناسایی و ثبت آثار اشتغال ایجاد شده است.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان