شما اینجا هستید

اخبار » استان فارس از قابلیت بخش خصوصی به بهترین وجه استفاده می‌کند

شیراز – مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارساد اسلامی گفت: استان فارس از قابلیت بخش خصوصی به بهترین وجه استفاده می‌کند و در این میان، حمایت شهرداری از فعالیت‌های حوزه هنرهای نمایشی نیز بسیار ستودنی است.

به گزارش انتهاج، شهرام کرمی در آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره فجر استان فارس با اشاره به اینکه بنا به روالی سنتی و تاریخی اعتبار حوزه هنرهای نمایشی در قیاس با سایر هنرها محدود است، کرد: از همین منظر، مشارکت بخش خصوصی و سایر نهادهای فرهنگی هنری در عرصه نمایش بسیار ضروری است و رویکردی برای رشد و توسعه تئاتر است.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی استان فارس با اشاره به اینکه این استان ظرفیت بسیار خوبی در عرصه‌ هنرهای نمایشی دارد، خاطر نشان کرد : استان فارس از استان‌های شاخص در این زمینه به‌شمار می‌رود که هنرمندانی شایسته به عرصه ملی و جهانی تقدیم کرده است.

ظرفیت و سرمایه انسانی در هنر تئاتر در استان فارس یگانه است

کرمی با بیان اینکه ظرفیت و سرمایه انسانی در هنر تئاتر که شامل هنرمندان و مخاطبان است، در استان فارس یگانه است، خاطر نشان کرد :  امکانات مرکز هنرهای نمایشی کمتر از قابلیت‌هایی است که در فعالیت‌های هنری نیاز است.

وی با اشاره به روند تاریخی برگزاری جشنواره‌های استانی از دهه ۶۰، هدف اصلی این مراسم را گردهمایی هنرمندان تئاتر و ایجاد فرصتی برای تبادل تجربه، نظرات و آشنایی متقابل دانست و ادامه داد: استان فارس در همه دوره‌های برگزاری در سراسر کشور هنرمندانی شایسته‌، ملی و بین‌المللی به جامعه هنری تقدیم کرده است.

شایان ذکر است در این دوره از جشنواره ۹ اثر از شیراز و ۳ اثر از شهرستان‌های لامرد، مرودشت و فسا با یکدیگر برای کسب سهمیه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر که از دهم تا بیستم بهمن ۹۸ در تهران برگزار می شود، به رقابت پرداختند.

گفتنی است سی‌امین جشنواره تئاتر فجر استان فارس با حضور ۱۲ گروه از استان فارس طی چهار روز از ۲۱ آبان ماه تا ۲۴ آبان ماه در شیراز برگزار شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان