شما اینجا هستید

اجتماعی » اختصاص ۶۰ درصد از بودجه شهرداری بجنورد در سال ۹۹ به مدیریت ترافیک و حمل و نقل عمومی

بجنورد – شهردار بجنورد از اختصاص ۶۰ درصد از بودجه شهرداری بجنورد در سال ۹۹ به مدیریت ترافیک و حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش انتهاج، هادی زارعی در جمع خبرنگاران استان خراسان شمالی به مهمترین اقدامات خود در گام نخست از آغاز دوره مدیریتی اش در مجموعه شهرداری بجنورد اشاره کرد و گفت: توجه به مطالبات مناطق حاشیه نشین، مدیریت ترافیک حمل و نقل عمومی، همچنین جذب سرمایه گذاران به منظور ایجاد درآمد برای این نهاد، از برنامه های در دستور کارم قرار دارند.

پیگیری مشکلات و مطالبات مناطق حاشیه نشین

وی اظهار کرد: به طور جدی مشکلات و مطالبات مناطق حاشیه نشین را پیگیری خواهم کرد تا وضعیت این مناطق نیز بهبود پیدا کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه بر حل مشکلات ترافیکی و حمل و نقل عمومی شهرو همچنین مدیریت آن در شهر بجنورد توجه جدی خواهم داشت، افزود: ۶۰ درصد از بودجه هزینه ای شهرداری بجنورد در سال ۹۹ را به این امر اختصاص خواهم داد.

بهبود وضعیت ترافیک و حمل و نقل ناوگان عمومی شهر بجنورد

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته برای مدیریت ترافیک و حمل و نقل شهری بجنورد برنامه کوتاه، میان و بلند مدت تدوین و تهیه شده است، خاطرنشان کرد: حال با تشکیل معاونت ترافیک، حمل و نقل و امور زیربنایی در این مجموعه، در آینده وضعیت ترافیک و حمل و نقل ناوگان عمومی شهر بجنورد بهبود خواهد یافت.

۴۰ میلیارد تومان معوقات شهرداری

شهردار بجنورد درادامه درباره وضعیت مطالبات، بدهی ها و درآمدزایی شهرداری بجنورد نیز گفت: در حال حاضر شهرداری بجنورد ۱۰۹ میلیارد تومان بدهی ثبت شده دارد و در عین حال، این مجموعه از دستگاه های اجرایی ۴۰ میلیارد تومان طلب قطعی شده دارد.
زارعی با بیان اینکه شهرداری بجنورد به جز اخذ عوارض نوسازی درآمد پایدار دیگری ندارد و صدور پروانه های ساختمانی برای شهرداری بجنورد جزو درآمدهای ناپایدار محسوب می شود، خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه های عمرانی و زیربنایی در این شهر با این وضعیت درآمدی نمی توانم معجزه کنم.
وی تصریح کرد: بنابراین برای عبور از این وضعیت یک تیم درآمدی تشکیل داده ام تا در زمینه کاهش هزینه ها، برنامه تهیه کنند و در عین حال، به منظور تامین هزینه ها نیز برنامه کوتاه مدتی تهیه خواهد شد تا بتوانیم پس از آن یک برنامه میان مدت تهیه کنیم.

تعهدات اداره کل راه و شهرسازی استان زمینه تاکنون بر روی کاغذ مانده

زارعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهرداری بجنورد در حالی مدیریت مجموعه مسکونی گلستان‌شهر را از اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل گرفت که مشکلات زیادی داشت و تعهدات این اداره کل در این زمینه تاکنون بر روی کاغذ مانده است.
وی با اشاره به اینکه من اگر شهردار وقت بودم، هرگز با این شرایط گلستان شهر را تحویل نمی گرفتم و پای برگه ها را امضا نمی کردم، اظهار داشت: قرار بود راه و شهرسازی برای رفع نواقص و سرعت دادن به بهسازی این مجموعه مسکونی حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تامین و پرداخت کند اما تاکنون این امر محقق نشده است.

استخر روباز بانوان معطل برخی موارد

زارعی در باره استخر روباز بانوان در بوستان بش قارداش بجنورد نیز گفت: این پروژه ای است که برای آن اعتبار هزینه شده است اما بهره برداری از آن معطل برخی موارد، مانده است، در این زمینه، باید دغدغه هایی که از طرف برخی مسوولان مطرح شده، برطرف و نظر مساعد آنان تامین شود.

وضعیت اسف بار کوه باباموسی

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اسف بار کوه باباموسی افزود: انباشت زباله ها در کوه باباموسی و نفوذ شیرابه ها به زمین، تهدیدی برای منابع زیر زمینی درسال های نه چندان دور است.
شهردار بجنورد با اشاره به تعطیلی کارخانه کمپوست به علت مشکلات اجتماعی گفت: مکان جدید که برای دفن گاه زباله پیش بینی شده، هیچ مشکلی به لحاظ انتشار بو ناشی از فعالیت کارخانه ندارد البته در این زمینه نیاز است مردم همراهی داشته باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان