شما اینجا هستید

اجتماعی » برای دنیای کسی، آخرتمان را خراب نکنیم

اسفراین- رئیس هیات اجرایی شهرستان اسفراین گفت: اجرای قانون و صیانت از آرای مردم از وظایف مجریان انتخابات است؛ برای دنیای کسی آخرتمان را خراب نکنیم.

به گزارش انتهاج، جلسه بررسی و انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل اعضای هیات اجرایی انتخابات اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شهرستان اسفراین با حضور اعضای هیات نظارت و بازرسی ، اعضای اداری هیات اجرایی و معتمدین شهرستان اسفراین برگزار شد.

طاهر رستمی فرماندار در این جلسه با اشاره به آغاز ثبت نام از کاندیداهای مجلس گفت: یکی از مراحل مهم انتخابات تشکیل هئیت های اجرایی است که باید با آمادگی کامل این گام از انتخابات را در شهرستان اجرا کنیم.

رستمی افزود: چارچوب قانونی انتخابات باید رعایت شود و همه وظایف خود را در راستای انتخابات قانونمندو پرشور مشارکت حداکثری انتخابات مجلس، انجام دهند.

فرماندار اسفراین با تأکید بر رعایت اصل بی‌طرفی و شفاف‌سازی تصریح کرد: فراهم کردن بستر برای حضور حداکثری مردم و تأمین امنیت و سلامت برگزاری انتخابات از مهم ترین وظایف مجریان برگزاری انتخابات است و بر اساس قانون انتخابات، هیچ‌یک از اعضای هیات اجرایی، بازرسی و هیئت نظارت بر انتخابات اجازه تبلیغ و اعلام نظر برای کاندیدای خاصی را ندارند.

رئیس حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین افزود: با توجه به دسیسه های متعدد دشمنان برای دلسرد کردن مردم از نظام، انتخابات اسفند امسال از حساسیت ویژه و بالایی برخوردار است که نیازمند اتحاد و همدلی مردم و مسئوولان برای اجرای باشکوه آن هستیم.

رستمی ادمه داد: به موجب اصل ششم قانون اساسی کشور، در جمهوری اسلامی ایران امور کشور مبتنی بر آراء عمومی است و رأی مردم در تعیین سرنوشت کشور اثرگذار است.

وی گفت: بی تردید برگزاری چندین دوره انتخابات‌متعدد در کشور طی چهار دهه گذشته نشان از وجود مردم سالاری و واگذاری سرنوشت مردم به دست خود آنان در جمهوری اسلامی است و مشارکت های بالا در این عرصه مهم ، علیرغم تبلیغات منفی دشمنان بیانگر اعتماد مردم به نظام بوده و بطور قطع در این دوره از انتخابات نیز مردم مشارکت و حضوری چشمگیر خواهند داشت و همچون دوره های گذشته باعث یاس و ناامیدی دشمنان نظام خواهند شد.

وی با اشاره به شعار انتخابات سال جاری تصریح کرد: همه ما موظف هستیم بر مبنای شعار” گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی طرفی و انسجام ملی،” در تمامی تصمیم گیری ها و فرآیندهای انتخاباتی قانون را ملاک و معیار خود قرار دهیم.

بر پایه این گزارش ، از بین ۲۹ نفر معتمد هیات اجرایی شهرستان اسفراین حاضر در جلسه؛ ۱۴ نفر بعنوان کاندیدای معتمدین اصلی و علی البدل هیات اجرایی نام نویسی کردند که از این تعداد هشت نفر بعنوان اعضای اصلی و ۵ نفر بعنوان اعضای علی البدل معتمدین هیات اجرایی اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شهرستان اسفراین انتخاب شدند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان