شما اینجا هستید

اخبار » اختصاص ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار به محور بجنورد-جنگل گلستان

بجنورد – مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اختصاص ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار به محور بجنورد – جنگل گلستان خبر داد و گفت: تکمیل پروژه بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان از مصوبات سفر رییس جمهوری به استان است که امسال ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن تخصیص یافته است.

به گزارش انتهاج، سیدعبدالمجید نژادصفوی با اعلام این خبر اظهار کرد: تکمیل پروژه بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان به طول ۱۴۳ کیلومتر به عنوان، مصوبه سفر رییس جمهوری، باید تا پایان سال ۹۹ محقق شود.

وی با بیان اینکه در یک ماه پیش ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار به دست رسید و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر هم بر اساس صورت وضعیت، به پیمانکاران پرداخت خواهد شد، افزود: با این میزان اعتبار، مطالبات پیمانکاران این محور، به کمتر از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: برای تحقق این مصوبه تاکنون اعتبارات لازم تخصیص یافته است و سهم اعتبارات سال ۹۸ نیز تا پایان سال به طور کامل تخصیص خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۹۹، هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان در نظر گرفته شده که این رقم باید افزایش یابد.

بهره برداری از ۱۰ کیلومتر از این مسیر در دهه فجر امسال

نژاد صفوی یادآور شد: تا دهه فجر امسال، ۱۰ کیلومتر از این مسیر، از روستای مهمانک تا روستای زمان صوفی به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک می رود و تلاش داریم تا بیش از چهار کیلومتر دیگر تا نوروز ۹۹، به بهره برداری برسد.

وی افزود: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرعت دادن به این پروژ راهسازی مصوب شد که قرار است در سال ۹۸ و ۹۹ تخصیص یابد.

وی با اشاره به پیگیری های زیادی برای تسریع در اجرا و اتمام پروژه و تامین اعتبار لازم انجام شده است، گفت: البته به علت شرایط جوی و بارندگی ها، بستر برای اجرای پروژه های راهسازی مناسب نیست و سرعت انجام کار، کاهش یافته است اما تلاش می شود با اعمال تمهیدات لازم از جمله اجرای بتن غلطکی و تزریق بخار، به پروژه سرعت داده شود.

نژادصفوی تصریح کرد: جایگزین کردن بتن با آسفالت، هزینه های کار با توجه به شرایط جوی علاوه بر آن، در این شیوه، کار در شرایط سرمای هوا هم وجود دارد از این رو سرعت کار بالا می رود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۹ کیلومتر از طول ۱۴۳ کیلومتری مسیر بجنورد-جنگل گلستان، به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک رفته است، اظهار کرد: با بهره‌برداری کامل از این محور علاوه بر افزایش ظرفیت ترانزیت، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، زمان سفر نیز ۳۵ دقیقه کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: بهره برداری از این پروژه راهسازی، نقش بسزایی در جذب سرمایه گذار، رونق تولید، توسعه گردشگری و رونق اقتصادی خواهد داشت.

 

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان