شما اینجا هستید

اخبار » اختصاص بیش از یک میلیارد ریال اعتبار برای حفظ قنوات در چهار محال و بختیاری

شهرکرد – مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون اعتبار برای حفظ قنوات، طی سال جاری خبر داد.

به گزارش انتهاج، غلامرضا ذاکر، گفت: تا سال ۹۷ اعتبار ملی برای حفظ قنوات نبود اما سال گذشته ۴۵۰ میلیون تومان و امسال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به این مهم تخصیص داده شد که اعتبارات استانی هم افزوده شد.

وی اظهار کرد: رویکرد بیشتر، حفظ و احیای قنوات است زیرا میراث فرهنگی هنری استان نیز محسوب می‌شوند مانند قنات لقدنبه سامان که قدیمی ترین قنات استان است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزود: سال گذشته براساس بررسی‌های انجام شده ۴۰ تا ۵۰ درصد از قنوات استان بی آب و ۵۰ تا ۶۰ درصد کم آب شدند.

ذاکر در ادامه یادآور شد: در سطح استان ۸۴۱ رشته قنات وجود دارد که به طور متوسط آبدهی آنان ۹۰ میلیون مترمکعب است و ۱۷ درصد از اراضی استان را آبدهی می‌کنند.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، خاطر نشان کرد: در استان سه هزار و ۸۰۰ چشمه وجود دارد که دارای دبی متغیر است و بیشتر آنان زیر ۵۰ تا ۶۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان