شما اینجا هستید

اخبار » ابتلای ۱۳ نفر به بیماری فاسیولا در گیلان

به گزارش انتهاج ، آبتین حیدرزاده گفت : بیماری فصلی و غیر واگیر فاسیولا در گیلان شیوع یافته و ۱۳ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

وی افزود : فاسیولا یک بیماری انگلی غیرواگیر شایع دراستان گیلان است که استفاده از فرآورده هایی که از سبزهای محلی تهیه می شود همانند زیتون پرورده ، نمک سبز از علت های مبتلا شدن به این بیماری است.

حیدرزاده در تشریح علائم این بیماری گفت : ایجاد خارش ، بروز تب از علائم این بیماری است که کبد نیز درگیر این بیماری می شود و این بیماری همانند کرونا با عطسه و سرفه به دیگران سرایت نمی کند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد : برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری سبزی های محلی را پخته و خشک شده در نور آفتاب  استفاده شود و  شستن و استفاده از محلول های ضد عفونی کننده سبزی ها ، انگل این بیماری را از بین نمی برد.

حیدرزاده در ادامه خاطر نشان کرد : برای از بین بردن انگل این بیماری ،  مردم گیلان محصولاتی که از سبزهای محلی گیلان تهیه شده است را تا ۳ روز در دمای۲۰- درجه فریز کنند و سپس استفاده نمایند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  همچنین هشدار داد : در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی گفته شده از سوی مردم گیلان ، احتمال افزایش مبتلایان نیز وجود دارد.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان