شما اینجا هستید

اخبار » افتتاح مرکز تندرستی در بجنورد

بجنورد- به گزارش انتهاج به نقل از عصر اترک، خطیب زاده سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: مرکز تندرستی در بجنورد با اعتبارات دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بجنورد افتتاح شده است.

به گفته این مقام مسئول  ۲۷۸میلیون تومان اعتبار برای افتتاح مرکز تندرستی و سالن ژیمناستیک در بجنورد هزینه شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات صرف شده برای تجهیز این مرکز از محل اعتبارات تجهیز فضاهای فرهنگی و اجتماعی محلات حاشیه از محل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی به معاونت به منظور تجهیز خانه تندرستی تخصیص یافت.

به گفته خطیب زاده اعتبارات تخصیص یافته برای تجهیزات مرتبط با پرورش و تناسب اندام و تجهیزات قهرمانی ژیمناستیک هزینه شده است.

وی مهم ترین هدف از افتتاح این مرکز را پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست .

توزیع مکمل های غیر مجاز در باشگاه ها

خطیب زاده افزود: دانش آموزان متوسطه دوم گرایش زیادی به رشته پرورش اندام دارند متاسفانه در باشگاه ها شاهد توزیع مکمل های غیر مجاز هستیم که  دانش آموزان اطلاعات و آگاهی لازم در این خصوص ندارند و تبلیغات سبب می شود دانش آموزان در این مرکز زیر نظر آموزش و پرورش در فضایی آموزشی و تربیتی به این رشته ورزشی بپردازند.

وی توسعه ورزش ژیمناستیک را نیز از عوامل افتتاح سالن ژیمناستیک ذکر کرد: با توجه به این که این رشته ورزشی پایه و مادر است و پیش از این صاحب کسب عنوان توسط نمایندگان استان بودیم.

خطیب زاده خاطر نشان کرد: با افتتاح مراکز تندرستی در سایر شهرستان ها نیز بتوانیم نوجوانان را به این فضا سوق داده و از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.

به گفته وی فعالیت دانش آموزان در سالن هایی بدنسازی شهرستان و استفاده از مکمل های غیر مجاز زمینه را برای افتتاح این مرکز فراهم کرده است .

این مقام مسئول با بیان این مطلب که فعالیت های ناسالمی که در اوقات فراغت دانش آموزان به آن  می پردازند آسیب جدی به دانش آموز می زند،مصرف دخانیات و تنباکو در دسترس دانش آموزان بوده و در حاشیه شهر دسترسی به تفریحات ناسالم راحت تر است و افتتاح چنین مراکزی در رقابت با فعالیت های ناسالم که در دسترس و ارزان هستند مناسب تر است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان