شما اینجا هستید

اجتماعی » اجرای طرح شناسنامه دار کردن باغات استان یزد توسط اتاق اصناف کشاورزی  
گروه : اجتماعی , يزد

به گزارش سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان یزد در راستای ایجاد بانک اطلاعات جامع بهره برداران بخش کشاورزی و پایش محصولات از مبادی تولید تا بازارهای عرضه داخلی و خارجی و به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، از بهمن ماه سال ١۴٠١ طرح شناسنامه دار کردن باغات استان یزد توسط اتاق اصناف کشاورزی پیگیری و اجرا شد.

“سید حسین دشتی” مدیر تعاون روستایی استان یزد با اعلام این خبر اظهار داشت: پیرو ابلاغیه معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی طرح شناسنامه دار کردن باغات از ابتدای بهمن ماه سال گذشته، در استان یزد در حال اجراست و صدور شناسنامه باغات از طریق سامانه تحت وب بخش کشاورزی موسوم به Sabak.org صورت می گیرد که با کد دستوری ((QRcode  در این سامانه امکان پایش مبادی تولید و استاندارد سازی محصولات برای تنظیم بازارهای داخلی و خارجی برای باغداران در سطح استان فراهم شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به نقش اتاق اصناف کشاورزی در اجرای این طرح اظهار داشت: استان یزد با صدور بیش از ۶ هزار هکتار شناسنامه باغی رتبه سوم را در سطح منطقه شرق و رتبه هفتم در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

شایان ذکر است: باغداران عزیز می توانند با مراجعه به دفاتر اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و ثبت درخواست صدور شناسنامه باغی در سامانه از کلیه خدمات، تسهیلات، یارانه های دولتی و مزایای تعرفه های کشاورزی آب، برق و سوخت بهره مند گردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان