شما اینجا هستید

اجتماعی » آغاز طرح خدمات سفرهای نوروزی جمعیت هلال احمر یزد از ۲۴ اسفند

به گزارش خبرنگار سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد، محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در نشست خبری، گفت: آغاز طرح خدمات سفرهای نوروزی جمعیت هلال احمر یزد از ۲۴ اسفند ماه جاری است و ۱۷ فرودین ماه ادامه خواهد داشت و تیم جمعیت هلال احمر در ورودی شهرهای استان مستقر خواهد بود‌.

وی با تاکید بر اینکه سال آینده در جمعیت هلال احمر تشکیل خانه هلال فرهنگیان و طلاب را پیگیری می کنیم، در خصوص فعالیت های انجام شده در سال ۱۴۰۲ توسط این جمعیت، افزود: ۴۳ کاروان سلامت با اختصاص ۶ میلیارد ریال به مناطق محروم جهت برنامه های آموزشی و درمانی اعزام شدند.

برنامه آموزشی جمعیت هلال احمر در محلات را پیگیری می کنیم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد به بازدید از ۲۰ خانه سالمندان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶ هزار نفر آموزش در حوزه آمادگی با مخاطرات انجام شده همچنین برنامه های جدید در حوزه آموزش در محلات و مدارس به طور قوی تر در سال جدید انجام خواهد شد.

عشقی در ادامه گفت: مرکز درمان و توانبخشی ما جزو رتبه های برتر در استان است و حتی تولید لوازم توانبخشی را انجام دادیم.

وی گفت: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۷۷ مورد ماموریت های  اضطراری در حوادث داشتیم که با حضور در کمترین زمان ممکن خدمت‌رسانی انجام شد. عشقی در پایان از أخذ مجوز ۱۴۸ نفر نیروی جدید در جمعیت هلال احمر خبر داد.

برپایی خیمه نماز ایام نوروز ۱۴۰۳ در ورودی شهرهای استان یزد

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی شعشعی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد در خصوص اقدامات نوروزی ۱۴۰۳ جمعیت هلال احمر استان یزد در حوزه فرهنگی بیان کرد: کمیته فرهنگی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر استان تشکیل شده و تهیه بسته ها و محتواهای فرهنگی و توزیع آنها درفضاهای دوستدار کودک، همچنین برپایی خیمه نماز در مبادی ورودی شهرهای استان به مناسبت تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان و… را خواهیم داشت.

شعشعی با بیان حوادث سال ۱۴۰۲ گفت: در جمعیت هلال احمر استان حوادث زیادی را شاهد بودیم که بدترین آن اقدام تروریستی در شهرستان کرمان بود که دو تن از امدادگران جمعیت هلال احمر نیز به شهادت رسیدند و در حال حاضر موضوع غزه که ناجوان مردانه ترین حملات علیه آنها انجام می شود جزو ناگوارترین حوادثی است که جمعیت هلال احمر دغدغه‌ آن را دارد.

وی به کنگره روز ۱۷ اسفند ماه با موضوع غزه اشاره کرد و گفت: سعی داریم رسالت های فرامرزی خود را در این زمینه انجام دهیم و تا الان چندین نوبت کمک های مردمی ایران به غزه توسط جمعیت هلال احمر ارسال شد علاوه بر آن سیل سیستان و بلوچستان از حوادث دردناک اخیر بود که سعی شد به بهترین شکل جمعیت هلال احمر حضور داشته باشد و خدمت‌رسانی کند.

شعشعی بیان کرد: مسائل فرهنگی برای ما مهم است چون باید جمعیت از جهت اعتقادی قوی باشد تا دیگران را در اولویت قرار دهد و این ایثارگری امدادگران به واسطه خوراک های فرهنگی تقویت می شود‌.

وی عنوان کرد: فعالیت های فرهنگی سال ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر استان یزد برگزاری مسابقات نهج البلاغه احکام و قرآن بود که رتبه برتر کشوری را کسب کردیم همچنین دوره آموزشی ضمن خدمت نماز، مسئولیت پذیری و امیدآفرینی توسط جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

شعشعی به چاپ کتاب زندگینامه شهدای هلال احمر اشاره کرد و افزود: شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر شناسایی و کتاب زندگینامه آنها منتشر شد.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ مراسم شب های قدر در پایگاه های جاده ای جمعیت هلال احمر استان برگزار و الگوی کشوری قرار گرفت.

فعالیت ۱۵۰۰ داوطلب جمعیت جوانان هلال احمر استان یزد در ایام نوروز

سید جواد میر حسینی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد به شرح خدمات حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان در نوروز ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: در قالب ۸ پست ثابت، ۷ پست سیار ، ۱۵۰۰ عضو داوطلب در ایام نوروز ۱۴۰۳ فعالیت خواهند کرد تا ارتقای فرهنگ ایمنی، مراقبت از کودکان در سفر، ترویج سفر سالم و رعایت مناسبت های فرهنگی ماه مبارک رمضان، استقرار فضای دوستدار کودک، اکیپ های سلامت و برگزاری پویش بهرفت جهت توجه به قوانین رانندگی و توجه به محیط زیست را آموزش دهند.

وی افزود: تیم های اعزام شده در نوروز ۱۴۰۳ تا ۱۷ فروردین در ورودی شهرهای استان مستقر خواهند بود.

میرحسینی به آموزش های امداد و کمک های اولیه برای مسافران نوروزی اشاره و عنوان کرد: بهرفت یک فعالیت کاملا فرهنگی است که در ارتباط با مباحث ترافیکی رانندگان بیان می شود که پس از راهنمایی داوطلبان هلال احمر رانندگان باید تعهد نامه اخلاقی را امضا می کنند که قوانین را رعایت می کنند و این موضوع در کاهش حوادث رانندگی بسیار موثر است.

اختصاص ۱۱ پایگاه جاده ای ثابت امداد و نجات جمعیت هلال احمر یزد در ایام نوروز۱۴۰۳ 

سید علی طباطبایی فر معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد خدمات امداد و نجات هلال احمر را در نوروز ۱۴۰۳ تشریح کرد و گفت: عملیات جستجو و نجات و دسترسی به آسیب دیدگان را با تیمهایی در شهرستان های اشکذر، ابرکوه، بافق، تفت و مهریز به طور پایگاه های موقت و ثابت با تعداد ۱۱ پایگاه ثابت جاده ای و ۲ پایگاه کوهستانی توسط این حوزه انجام می شود‌.

وی از اختصاص ۱۴ آمبولانس و ۸ دستگاه خودرو نجات، ۴ دستگاه موتور آمبولانس، سگ های زنده یاب و سایر تجهیزات جهت حوادث احتمالی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان