شما اینجا هستید

اخبار » شیرِخشک یک اصطلاح اشتباه است/شیرخشک ۲ به جای ۱ برای نوزادان استفاده نشود

یزد_ به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی انتهاج یزد، دومین همایش مدیران متناظر فرآورده‌های طبیعی، مکمل، سنتی و شیرخشک با حضور جمعی از مدیران ارشد، کارشناسان حوزه سلامت، تولیدکنندگان و ناظران فنی در شهر جهانی یزد برگزار شد.

این همایش با هدف ارتقاء هم‌افزایی علمی، بررسی چالش‌های نظارتی، و تدوین راهکارهای مشترک برای بهبود کیفیت فرآورده‌های تغذیه‌ای و دارویی برگزار گردید.

در این رویداد تخصصی، محورهایی چون اصلاح فرمولاسیون شیرخشک نوزادان، استانداردسازی مکمل‌های تغذیه‌ای، و ظرفیت‌های دارویی گیاهان سنتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر عبدالعظیم بهفر مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و داروی کشور در این نشست با ارائه کتابچه‌ای علمی در توضیح انواع شیرخشک بر ضرورت استفاده از شیرخشک نوع ۱ برای نوزادان زیر شش ماه تأکید کرد و نسبت به جایگزینی نادرست با نوع ۲ هشدار داد.

وی بیان کرد: شیر خشک یک اشتباه مصطلح است چرا که شیرخشک فرآورده ای است صنعتی که هیچ گاه نمی‌تواند جایگزین شیر مادر باشد.

بهفر عنوان کرد: بدن نوزاد به “آنتی بادی” نیاز دارد و فقط از شیر مادر می تواند آن را دریافت کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان