شما اینجا هستید

خراسان شمالی » برگزاری ۸۰ برنامه به مناسبت دهه وقف در خراسان شمالی

بجنورد – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بیش از ۸۰ برنامه طی دهه وقف امسال در استان اجرا میشود.

به گزارش انتهاج ، حجت الاسلام عظیم آسوده ظهر امروز در نشست خبری اظهارکرد : تجلیل اصحاب وقف در هر شهرستان، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف ترویج وقف در سطح استان و دیدار با خانواده‌های شهدا از جمله برنامه های دهه وقف است.

وی در خصوص آخرین وضعیت استخر آبگرم ایوب گفت: این استخر بااعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان طی سال اخیر آماده و به بهره‌برداری برای بخش برادران رسیده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات در راستای درآمدزایی موقوفات و رقبات استان خاطرنشان کرد: کشت ۵ هکتار زعفران در شهرستان فاروج بااعتباری بالغ‌ بر ۴۰۰ میلیون تومان، احداث پروژه ۶ واحدی موقوفه در شیروان، پرورش کرم ابریشم در شیان، پیگیری استفاده از انرژی خورشیدی در اماکن متبرکه استان در هر شهرستان ازجمله اقدامات اقتصادی است.

وی همچنین از کمک ۱۹ میلیارد ریالی برای کمک و آبادانی مساجد و اماکن متبرکه طی سال ۹۷ خبر داد و گفت: رویکرد وقف‌های نوین و همراه با نیاز روز بیش از ۶۰ درصد موقوفات اخیر استان را شامل شده است.

وی افزود:۶۰ درصد موقوفات استان طی سال‌های اخیر به سمت نیازهای روز جامعه سوق پیداکرده است.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده با اشاره به موکب اربعین و موکب زوار رضوی ادامه داد: ۶ موکب ویژه پذیرایی زوار رضوی و یک موکب با همکاری ۶ استان در مرز مهران جهت خدمت‌رسانی به زوار حسینی ایجادشد که به کاروان‌های پیاده خدمت‌رسانی می‌کردند.

وی از اعزام ۱۷ هزار نفر کاروان پیاده به مشهدالرضا طی دهه آخر ماه صفر خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۵ هزار نفر به مشهد به‌صورت از خراسان شمالی پیاده اعزام شدند که نشان از افزایش ۲ هزارنفری زوار پیاده اعزامی به مشهدالرضا دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان