شما اینجا هستید

اخبار » ورود دستاورد‌های هسته‌ای برای کمک به بهداشت و درمان

رئیس جمهور گفت: دستاورد‌های هسته‌ای ما به کمک بهداشت و درمان می‌آید و در این زمینه جایگاه خاصی دارد.

به گزارش انتهاج، آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت، بیان داشت: بسیاری از دستاورد های هسته‌ای که پیدا کردیم از اردیبهشت پارسال برنامه ریزی شده بود و ما قدم به قدم مسیر را برای فعالیت باز کردیم و همه محققان فعالیت‌ها را ادامه دادند و به دستاورد‌های بزرگی رسیدند.

رئیس جمهوربا اشاره به اینکه بیستم فروردین روز انرژی هسته‌ای است، گفت: ما همه ساله در این روز جشنی برای دستاورد های هسته ای برگزار می‌کردیم. امسال هم از سال گذشته به این منظور برنامه ریزی شده بود، ولی این ایام برای اجتماعات فرصت نبود.

برنامه هسته‌ای ایران که در سال ۱۳۲۹ آغاز شده بود در سال ۱۳۵۳ با تأسیس سازمان انرژی اتمی ایران و امضای قرارداد ساخت نیروگاه اتمی بوشهر شکل جدی به خود گرفت.

رئیس جمهور گفت: ما در یکی از استان‌ها دیدیم که چطور همه ماسک‌ها را پرتودهی می‌کنند در عین حال پیشرفت‌های هسته‌ای در زمینه کشاورزی و غیر کشاورزی و در همه بخش‌ها قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه در زمینه علم و دانش و شرکت‌های دانش بنیان و بخش سلامت و پزشکی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است، گفت: امروز در زمینه کیت‌های آزمایشگاهی کم کم روی پای خودمان هستیم و روز به روز این کیت‌ها با فناوری‌های جدیدی صورت می‌گیرد.

 

مهم امید به آینده است


رئیس جمهور گفت: آنچه برای ما مهم است امید به آینده است و از امید بالاتر آمادگی انتظار ظهور حضرت، ولی عصر (عج) است که هم به معنای امید به آینده و هم به معنای آمادگی برای صلح و عدالت در سراسر جهان است.

 

آقای روحانب در ادامه بیان داشت: بنابراین در دین و مکتب ما یاس برای آینده معنا ندارد و سراسر زندگی ما باید امید باشد و اعتقاد به اینکه پشت سر هر پیچیدگی‌ها و بن بست هایی، فرج است؛ فرج به همین معناست که گشایش خواهد بود و همیشه باید منتظر گشایش و فرج باشیم.

 

وی گفت: دراین مقطع زمانی بیش از هر زمان دیگری ما نیازمند این اعتقاد و عقیده هستیم و این انتظار هر قدر بیشتر و قوی‌تر شود سکون و آرامش جهان بینی واقعی برای انسان حاصل می‌شود.

رئیس جمهور در پایان صحبت های خود افزود: بنابراین عید بسیار مهمی داریم و روز نیمه شعبان عید بزرگ ماست و امیدواریم که عنایت و دعای آن حضرت دست همه ما را بگیرد و این ایام سخت سریع‌تر برطرف شود و مردم در شرایط عادی و با آرامش بیشتر به فعالیت‌های اجتماعی و شخصی خودشان ادامه دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان