شما اینجا هستید

اخبار » نورتلاش، در راه لوسترساز شیروانی

 

بمناسبت ۲۱ مرداد ماه که به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک در تقویم نامگذاری شده است تصمیم گرفتیم سراغ کسب و کاری برویم که جوانان شیروانی چراغ آنرا روشن کرده اند.
نوید قنبری تولید کننده لوستر های مدرن به سبک ایتالیایی خطاب به خبرنگار انتهاج شیروان گفت: اگر این مصاحبه در حال انجام است ثمره نور تلاش شبانه روزی هفت ماه اول شروع کارمان است.
نوید قنبری که دوران دانشجویی خودرا در رشته عمران سپری کرده است گفت:
بخاطر رکود ساختمان سازی و کارهای عمرانی تصمیم گرفتم وارد کار فنی شوم به همین خاطر در یک کارگاه لوسترسازی به سبک مدرن در تهران مشغول کار شدم.

قنبری ادامه داد: یک روز که مشغول کار در کارگاه بودم با خودم گفتم وقتی یک نفر توانسته کسب و کاری راه اندازی کند چرا ما نتوانیم؟ و آنجا بود که جرقه احداث کارگاه در شیروان و اشتغالزایی برای همشهری هایم در ذهنم زده شد و به کمک برادر و دوستمان آقای حسن زاده یا علی گفتیم و به افکارم هویت بخشیدیم.
جوان پرتلاش شهرمان گفت: در ابتدای شروع کار ما سه نفر به همراه یک جوشکار عزممان را جزم کرده بودیم و هفت ماه تمام تلاش کردیم و توانستیم کار را به مرحله ای برسانیم که برای ۲۰ نفر اشتغالزایی کردیم.

قنبری خاطر نشان کرد: با صبوری و تلاش طی هفت ماه به گردش مالی مناسبی رسیدیم و این را از برکت لطف خدا می دانیم.
وی خطاب به جوانانی که مشتاق کارآفرینی هستند گفت: هیچوقت ناامید و دلسرد نشوید، در مرحله اول هدف خودتان رو مشخص کنید و بعد بازار کار را بشناسید و تلاش کنید کیفیت کارتان را به حدی بالا ببرید که از رقبای خود پیشی بگیرید.
او ادامه داد: باتوجه با بالابودن هزینه های تولید بایستی نحوه ساخت را به گونه ای طراحی کنید که هزینه های تولید کاهش یابد.
قنبری به عنوان سخن پایانی گفت: حرف زیاد است و وقت کم،اما از دولت و مسئولین تقاضا دارم دست تولید کننده را باز و از آنها حمایت کنند و تاجایی که ممکن است روند اداری کارها را به گونه ای بچینند که زمان زیادی از تولیدکننده نگیرد و جوری نباشد که من تولیدکننده روزها و هفته ها منتظر یک امضا بمانم.

خبرنگار:فاطمه طالبی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان